| کد خبر: 193084 |

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر:

◄ مانیتورینگ موتور هواپیما دائمی است

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر بیان کرد: اقدامات وسیعی انجام گرفت تا هواپیماها در طول عملیات پروازهای حج در خط سرویس باشند اما این مانیتورینگ موتور هواپیما دائمی است.

تین نیوز

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر  بیان کرد: اقدامات وسیعی انجام گرفت تا هواپیماها در طول عملیات پروازهای حج در خط سرویس باشند اما این مانیتورینگ موتور هواپیما دائمی است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسام‌الدین سیدین در مراسم بازدید خبرنگاران از تعویض موتور هواپیمای ایرباس ۳۰۰-۶۰۰ که ظهر امروز در آشیانه شماره یک ایران‌ایر انجام گرفت، عنوان کرد: وظیفه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» وظیفه انجام پروازها با صلاحیت پروازی است از همین رو برای اینکه این امر محقق شود تمام هواپیماها تحت کنترل و پایش از جنبه عملیاتی و فنی-مهندسی هستند.

وی در ادامه افزود:  طبق برنامه‌های مصوب و مدونی که وجود دارد کلیه امور سیستم‌های هواپیما تحت کنترل هستند.

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر با اشاره به انجام کلیه پروازهای حج تمتع 98 توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما از حدود دو ماه پیش برای انجام درست پروازها، عملیات و اقدامات گسترده‌ای را انجام دادیم و تمام هواپیماها به شکل کامل مورد بازرسی و چک قرار دادیم تا با استفاده حداکثری از توان موجود ناوگان هواپیمایی هما در عملیات حج به وقوع بپیوندد.

او افزود: اقدامات وسیعی انجام گرفت تا هواپیماها در طول عملیات پروازهای حج در خط سرویس باشند اما این مانیتورینگ موتور هواپیما دائمی است و همکاران عملیات و تعمیرات، در طول پروازهای حج با هواپیماها پرواز می‌کنند تا اگر کوچک‌ترین موردی صورت بگیرد سریعاً اقدامات موردنیاز انجام بگیرد.

سیدین توضیح داد: این هواپیما برای تعویض موتور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته یک روز از خط سرویس عملیاتی خارج شد تا اقدام به تعویض موتور شماره 1 کنیم.

معاون مهندسی و تعمیرات ایران‌ایر در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا موتور این هواپیما نو بود، عنوان کرد: خیر؛ موتورهای هواپیما همواره تحت تعمیر قرار می‌گیرند و مجدداً قابلیت سرویس پیدا می‌کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.