| کد خبر: 79624 |

ساخت بندر شهید بهشتی چابهار در مسیر قانونی پیش می رود

تین نیوز | معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بر اساس مصوبه دولت همه چیز روشن است و هیچ ابهامی در اجرای پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد و تا سال آینده به مراحل نهایی خود خواهد رسید.

جلیل اسلامی با اشاره به برگزاری مناقصه بین‌المللی تامین تجهیزات فاز یک طرح توسعه بندر چابهار تا پایان سال گفت: پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار در مسیر بانکی و قانونی خود و بر اساس مصوبه هیئت دولت پیش می رود. همچنین مقدمات خرید و تامین تجهیزات این پروژه فراهم شده است.

وی با اشاره به واگذاری اپراتوری بندرشهید بهشتی چابهار به شرکت آریا بنادرایرانیان گفت: در حال حاضر بحث اپراتوری این بندر حایز اهمیت نیست .

معاون امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر پیشرفت 60 الی 70 درصدی این پروژه اذعان داشت: این پروژه بر اساس برنامه زمانبندی در نظر گرفته شده حدودا 60 الی 70 درصد پیشرفت داشته است. بنابراین باید زیرساختها فراهم و تجهیزات خریداری شود و سپس درباره واگذاری اپراتوری می توان صحبت کرد با توجه به اینکه آریا بنادر ایرانیان بخشی از ماجراست.

وی افزود: براساس مصوبه دولت همه چیز روشن است و هیچ ابهامی در اجرای پروژه ساخت بندر شهید بهشتی چابهار وجود ندارد و تا سال آینده به مراحل نهایی خود خواهد رسید.

اسلامی با اشاره با مذاکرات انجام شده با سرمایه گذاران هندی عنوان کرد: براساس مصوبه هیئت دولت، می بایست شرکتی مسئولیت پروژه، (اعم از اپراتوری، خرید، نصب، راه اندازی و بهره برداری) را بر عهده گیرد. اما اهمیت موضوع این است که ایجاد زیر ساخت ها، ساخت محوطه کانتینری، خریداری و نصب تجهیزات، به سرعت پیش رود و اجرای شود، از سوی دیگر همزمان مذاکراتی با سرمایه گذاران هندی در حال انجام است، تا در زمان بهره برداری تصمیم مناسب گرفته شود.

شایان ذکر است ؛ براساس این مصوبه، سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکتی که به منظور خرید، نصب، راه اندازی، نگهداری تجهیزات و بهره برداری از آن تاسیس می شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.