| کد خبر: 263727 |

آخرین وضعیت پروژه محور زاهدان خاش بررسی شد

اعضای کمیسیون عمران مجلس در ادامه سفر نظارتی خود در استان سیستان و بلوچستان از پروژه های عمرانی خاش و بخش های نصرت آباد و کورین بازدید کردند.

تین نیوز

اعضای کمیسیون عمران مجلس در ادامه سفر نظارتی خود در استان سیستان و بلوچستان از پروژه های عمرانی خاش و بخش های نصرت آباد و کورین بازدید کردند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر نظارتی خود در سیستان و بلوچستان ظهر روز سه شنبه ۹ آبان ماه از پروژه راهسازی محور زاهدان_خاش بازدید کردند.

بر اساس این گزارش طبق گرفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی احداث بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- خاش به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و در نتیجه حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی از بندر چابهار به مقصد میلک و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار بوده و این پروژه نیز جز اولویت های وزارت راه و شهرسازی است. اما در مسیر احداث با موانع و محدودیت هایی در حوزه اعتبارات مواجه هستند که با رایزنی های متعدد مقرر شد روند تخصیص اعتبار با این پروژه ها سرعت بگیرد. قطعه اول این پروژه ۱۹ کیلومتر با  ۹۵ درصد پیشرفت، قطعه دوم ۲۵ کیلومتر با حدود ۶۰ درصد پیشرفت،قطعه سوم با ۳۳ کیلومتر طول ۵ درصد پیشرفت و قطعه ۴ این پروژه نیز به طول ۳۸ کیلومتر در حال مطالعه و بررسی برای پیمان سپاری بوده و در نهایت قطعه ۵ این محور با ۴۱ کیلومتر طول ۸ درصد پیشرفت داشته است.

اعضای کمیسیون عمران مجلس در ادامه نظارت ستادی خود از پروژهای عمرانی استان سیستان و بلوچستان از محل عملیات گازرسانی به شهر سرجنگل از بخش کورین بازدید کردند. این پروژه از سال ۱۴۰۰ آغاز شده که برای تکمیل تمامی قطعات آن به بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و هم اکنون نیز ۶۰ کیلومتر از خطوط توزیع اجرایی شده و به گفته مسئولان تا پایان سال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین نمایندگان مجلس در ادامه سفر نظارتی خود از شهر سر جنگل که فاقد زیرساخت های شهری و شبکه آبرسانی است، بازدید کردند. در طرح جهاد آبرسانی دولت سیزدهم برای تامین آب هزار و هفتصد و پنجاه روستا در سطح استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی صورت گرفته که تا کنون اصلاح شبکه و تامین آب پایدار برای ۲۲۰ روستا انجام شده و برای همین تعداد روستا نیز برنامه ریزی و تامین زیرساخت اولیه انجام شده است. این در حالی است که شهر سرجنگل به عنوان تنها شهر فاقد شبکه آبرسانی در سطح استان نیز به طرح جهادآبرسانی اضافه شده است اما به صورت کلی مسئولان مربوطه کُندی روند آبرسانی به روستاهای بخش های نصرت آباد و کورین را پراکندگی روستاها، حجم بالای مسافت و عدم تامین منابع مالی عنوان کرده و مدعی شدند در صورت تامین اعتبارات لازم ظرف مدت یک سال شهرک سرجنگل در بخش کورین و ۲۰ روستای اطراف آن که فاقد آب شرب هستند را آبرسانی خواهد کرد. این موضوع در جلسه جمع بندی سفر نظارتی نمایندگان، شیوه های تامین منابع مالی و کمک به افزایش سرعت اجرای پروژه جهت تامین آب پایدار مردم این شهر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

اسماعیل حسین زهی با اشاره به بازدید های صورت گرفته عنوان کرد: کورین یکی از بخش های شهر زاهدان به عنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان است که متاسفانه به دلایل مختلف از شاخص های توسعه ای راه های اصلی و روستایی، بهداشت، آموزش و پرورش و آب و گاز و ...از میانگین کشوری فاصله بسیار زیادی دارد. این منطقه در حوزه انتخابیه جز شهرستان خاش محسوب شده اما در تقسیمات کشوری جز زاهدان است و این یکی از دلایل کم توجهی به این منطقه بوده است. در صورتی که اعتبارات شهرداری ها به صورت کامل اختصاص پیدا کند وضعیت زیرساخت شهری نیز با سرعت بیشتری بهبود پیدا کرده و موجب رضایت مندی مردم منطقه می شود.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تمامی پروژه های عمرانی این منطقه و به صورت کلی حوزه انتخابیه خاش و میرجاوه و بخش های نصرت آباد و کورین اولویت دار بوده و باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش نیز با توجه به اهمیت موضوع نیازمند توجه ویژه تری هستیم. در خصوص استقلال آموزش و پرورش بخش کورین نیز مکاتباتی صورت گرفته و رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز موافقت کرده که امیدوارم به سرانجام برسد. برای مسائل مرتبط با آبرسانی نیز در جلسه جمع بندی مصوبات و زمان بندی های مشخصی را تعیین خواهیم کرد تا مشکلات مردم در این زمینه نیز کاسته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.