| کد خبر: 263680 |

◄ اجرای فاز دوم بندر چابهار با سرمایه گذاری برخی کشورهای خارجی

پروژه فاز دوم بندر چابهار قرار است با سرمایه گذاری برخی کشورهای خارجی پیش برود.

تین نیوز
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز دوم بندر چابهار قرار است با سرمایه گذاری برخی کشورهای خارجی پیش برود و در این زمینه نیازمند توافق با متقاضیان هستیم.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی این مطلب را در پاسخ به سوالی در مورد در مورد آخرین وضعیت بندر چابهار هشتم شهریور در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد و افزود: هند کشور بزرگی است که آینده اقتصادی بسیار خوبی دارد.

وی عنوان کرد: قراردادی با این کشور منعقد شد بود که بعدها تغییر کرد و از ابتدای دولت سیزدهم تمامی مشکلات این قرارداد حل شد و تنها توافق در مورد یک بند این قرارداد بین ایران و هند باقی ماند و کمتر از یک ماه آینده مدنظر قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: قراداد هندی ها در بندر چابهار 85 میلیون دلار و به صورت BOT است که در فاز اول توسعه بندر چابهار هندی ها سرمایه گذاری کرده اند و در فاز دوم قرار است با سرمایه گذاری برخی کشورهای خارجی پروژه پیش برود و در این زمینه نیازمند توافق با متقاضیان هستیم.

صفایی با بیان اینکه هندی ها تا کنون معادل 25 میلیون دلار در بندر شهیدبهشتی چابهار سرمایه گذاری کرده اند، گفت: این سرمایه گذاری در بخش جرثقیل های ساحلی بوده و اخیرا با مدلی که در خصوص آن به توافق رسیده ایم فعالیت ها آغاز شده چرا که چند سالی اقدامات لازم راکد باقی مانده بود.

وی توضیح داد: هندی ها ملزم به تامین مجموعه ای از تجهیزات نظیر جرثقیل های ساحلی، گنتری کرین، محوطه ای و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا هستند و قرارداد بلندمدت کمتر از یک ماه دیگر نهایی می شود و این قرارداد بلندمدت حافظ منافع کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی کریمی قهی 0 0

    سلام
    به ماند به یادگار؛ قرارداد بلندمدت چابهار با هند اشتباه راهبردی است که سال های آتی ضربه اش را خواهیم خورد.