| کد خبر: 263432 |

عدم موافقت سازمان هواپیمایی با ساخت فرودگاه جدید چابهار در ٣ سال گذشته

معاون عمرانی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: از سال ٩٩ درخواست مجوز برای ساخت فرودگاه جدید را از سازمان هواپیمایی داده ایم اما با این درخواست موافقت نشده است.

تین نیوز

معاون عمرانی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: از سال ٩٩ درخواست مجوز برای ساخت فرودگاه جدید را از سازمان هواپیمایی داده ایم اما با این درخواست موافقت نشده است. فرودگاه نظامی فعلی (فرودگاه کنارک) ۴٠ کیلومتر از چابهار فاصله دارد اما فرودگاه جدید ١۵ کیلومتری چابهار واقع شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، عبدالحکیم آصفی در نشست خبری امروز با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه آزاد چابهار در حال حاضر ١٧ پروژه عمرانی به ارزش ٢٧٠٠میلیارد تومان در حوزه های مختلف در حال اجرا است، اظهار داشت: ماموریت اول این منطقه ترانزیت و ماموریت دوم گردشگری است و این پروژه ها در اولویت قرار دارند. 

وی ادامه داد: یکی از پروژه ها ذیل اولویت های گردشگری مجموعه ورزشی پیلبند است که یکی از بخش های آن استادیوم کریکت است و  این ورزش از پتانسیل های این منطقه است و فدراسیون کرکیت توسط بومیان اداره می شود.

معاون عمرانی منطقه آزاد چابهار گفت: بزرگترین استادیوم کریکت در چابهار با ظرفیت ۴ هزار نفر و پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصد در حال ساخت و ساخت این پروژه نیاز به ۵٠٠ میلیارد تومان اعتبار دار و تا کنون ١۶٠ میلیارد تومان پرداختیم.

وی افزود: در حال حاضر، پاکستان قدرت دنیا در کریکت است و علاوه بر هند، افغانستان و ترکیه  هم وارد این بازی شده اند و این ظرفیت در چابهار  می تواند عامل جذب گردشگر باشد.

آصفی درباره پروژه های ترانزیت در این منطقه اظهار داشت: ساخت بزرگراه چابهار -کنارک را در دستور کار داریم و ۶٧ کیلومتر در سه قطعه در حال ساخت است و ١٨ کیلومتر از یکی از قطعات از سوی سازمان بنادر در حال ساخت است .

معاون منطقه آزاد چابهار گفت: از دیگر پروژه های ترانزیت ایجاد شهر لجستیک در ۶۵ هکتار است که پسکرانه کلانتری را پوشش می دهد. 

آصفی با اشاره به ساخت فرودگاه جدید چابهار گفت: از سال ٩٩ درخواست مجوز برای ساخت فرودگاه جدید را از سازمان هواپیمایی داده ایم اما با این درخواست موافقت نشده است. فرودگاه نظامی فعلی (فرودگاه کنارک) ۴٠ کیلومتر از چابهار فاصله دارد اما  فرودگاه جدید ١۵ کیلومتری چابهار واقع شده است. 

وی ادامه داد: هر چند بخشی از پروژه را بدون مجوز شروع کردیم اما دو سال ساخت پروژه متوقف شد در سال ٩٩ میزان اعتبار برای ساخت این پروژه به ۴۵٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم اما امروز این عدد به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

آصفی تاکید کرد: فرودگاه کنارک خارج از منطقه آزاد است و نمی توان از ظرفیت و امتیاز منطقه آزاد برای ورود بدون ویزا استفاده کرد اما این موضوع با ساخت فرودگاه جدید حل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.