| کد خبر: 235080 |

لزوم توسعه‌ زیر ساخت های حمل و نقل سیستان و بلوچستان

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان سفر به زاهدان بر ضرورت توسعه همه جانبه استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر بالفعل سازی ظرفیت های مرزی، معادنی و کشاورزی استان تاکید کرد.

تین نیوز

احمد وحیدی وزیر کشور در جریان سفر به زاهدان بر ضرورت توسعه همه جانبه استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر بالفعل سازی ظرفیت های مرزی، معادنی و کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور که به منظور تکریم موهبتی استاندار سابق و معارفه مدرس خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان وارد این استان شده است؛ درخصوص این پرسش که مهم ترین مسئله یا ویژگی که  سیستان و بلوچستان و خوزستان با توجه به آن استاندار ویژه تعیین شدند چیست گفت: مهم ترین مساله این استان ها پیشرفت و توسعه، رفع محرومیت ها و کاستی ها و رساندن استان به یک سطح خوبی از رفاه به نفع مردم است.

وی افزود: هر کدام از این استان ها ظرفیت های خاص و ویژه ای دارند که در این میان پتانسیل های بسیار خوبی در استان پهناور سیستان و بلوچستان است که بایستی به نفع مردم بارور شود و به نظر می رسد با ظرفیت های فوق العاده، طبیعی، ژئوپلیتیک موجود در استان می توان این استان را به سطح و نقطه خوبی از پیشرفت و توسعه همه جانبه رساند.

وحیدی با اشاره به یکی از ظرفیت های بزرگ استان سیستان و بلوچستان  در حوزه بازارچه های مرزی، خاطر نشان کرد: یکی از حوزه های کاری تبادلات مرزی و تجاری با کشورهای همجوار است این ظرفیت در استان سیستان و بلوچستان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان بالاست.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای مهم بازارچه های مرزی سامان دادن به تبادلات مرزی است که باید بهره گیری از ظرفیت این بازارچه ها در دستور کار و برنامه جدی استاندار جدید قرار گیرد؛ گفت: همه بازارچه ها انشاا... با همکاری دولت همسایه  فعال شود.

وحیدی در پایان صحبت هایش با بیان اینکه توسعه ظرفیت های زیرساختی و حمل و نقلی استان امری جدی است؛ گفت: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه معادن و کشاورزی، حمل و نقل ترکیبی در استان اعم از ریلی، جاده ای  و هوایی باید تقویت و توسعه یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.