| کد خبر: 221645 |

تکمیل زیرساخت‌ها مرز ریمدان دشتیاری را به منطقه بزرگ تجاری تبدیل می‌کند

وزیر راه وشهرسازی گفت: مرز ریمدان در محدوده دشتیاری و چابهار با توجه به موقعیت مناسب مکانی بین ایران و پاکستان با تکمیل زیرساخت‌ها و حل مشکلات پیش‌رو به منطقه بزرگ تجاری برای مبادلات تجاری و اقتصادی تبدیل می‌شود.

تین نیوز

وزیر راه وشهرسازی گفت: مرز ریمدان در محدوده دشتیاری و چابهار با توجه به موقعیت مناسب مکانی بین ایران و پاکستان با تکمیل زیرساخت‌ها و حل مشکلات پیش‌رو به منطقه بزرگ تجاری برای مبادلات تجاری و اقتصادی تبدیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا محمد اسلامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی ریمدان دشتیاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایانه مرزی جامع و مدرن در ریمدان در حال ایجاد است و ان‌شاالله با هماهنگی‌هایی که در دولت و همچنین بین وزارت امور خارجه و دولت محترم پاکستان صورت خواهد گرفت اقدامات تکمیلی پیگیری می شود.

وی بیان کرد: موضوع توجه به مرز برای ما مهم است و اهمیت تردد در این نقطه و انتقال کالا با تکمیل همه زیرساخت ها توسعه پیدا می کند و باید آبرومندانه مردم بتوانند تردد و فعالیت تجاری و اقتصادی و سایر امور خود را با حداقل زحمت انجام دهند.

وی گفت: گزارشات مقامات استانی و محلی حکایت از این دارد که ظرفیت بالایی به عنوان دروازه تبادلات تجاری در این منطقه مرزی وجود دارد و با توجه به این ظرفیت و استعداد و درخواست مردم عزیز و مرزنشینان و پیگیری های مکرر استاندار ان‌شالله بتوانیم پایانه را با توجه به این فرصت های گسترش داده و بزودی این مجموعه را افتتاح کنیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: برای اینکه این مطالبه محلی و مردمی پاسخ داده شود باید به فکر حل مشکلات و تامین زیرساخت ها باشیم تا همه احساس کنند که با یک منطقه تجاری بزرگ با همه خدمات مورد لزوم لجستیکی کار می کنند و منطقه آزادچابهار نیز کمک کند تا بخش مهمی از مبادلات تجاری ایران و کشورهای همسایه در مرز ریمدان دشتیاری انجام شود.

به گزارش ایرنا مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بوده است ولی در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.