| کد خبر: 221644 |

۵۴ کیلومتر بزرگراه جدید در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۵۴ کیلومتر از سه بزرگراه جدید در محور ایرانشهر - خاش، زاهدان - بم و زاهدان - زابل بطور همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران و مسوولان استان افتتاح شد.

تین نیوز

 ۵۴ کیلومتر از سه بزرگراه جدید در محور ایرانشهر - خاش، زاهدان - بم و زاهدان - زابل بطور همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران و مسوولان استان افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت کریدور جنوب به شمال شرق کشور از مبدا بندر شهید بهشتی چابهار به سمت ایرانشهر، زاهدان، بیرجند و مشهد به عنوان مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان و همچنین مسیر تردد زوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به مشهد مقدس، ارتقای محور یادشده به بزرگراه یکی از مهمترین طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

مهدی رضایی گفت: ۵۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان سیستان و بلوچستان با اعتبار یکهزار و ۵۹۷ میلیارد ریال امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

وی افزود: مزایای این طرح شامل افزایش ظرفیت ترانزیت محور، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و کاهش مصرف سوخت است.

مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل سیستان و بلوچستان با تشریح پروژه های یادشده بیان کرد: از مجموع ۱۴۴ کیلومتر بزرگراه ایرانشهر خاش ۵۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و قطعه چهارم از باند دوم بزرگراه ایرانشهر- خاش بطول ۴۴ کیلومتر در حال ساخت که ۲۱ کیلومتر آن با ۹۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است،

وی ادامه داد: بزرگراه زاهدان- زابل بطول ۲۰۰ کیلومتر در دست اجراست که ۹۳ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۱۵ کیلومتر از قطعات پنج و ۶ بزرگراه با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه آماده افتتاح است.

رضایی گفت: پروژه محور میرجاوه - زاهدان- بم با طول کلی ۲۹۸ کیلومتر تاکنون ۴۱ کیلومتر آن به اتمام رسیده و قطعه دوم با ۳۱ کیلومتر طول در دست اجراست که ۱۳ کیلومتر آن با اعتبار هزینه شده ۲۶۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی افزود: قطعه یک راه اصلی زابل - زهک با پنج کیلومتر طول و اعتبار ۱۲۷ میلیارد ریال آماده راه اندازی است. این محور ۲۳ کیلومتر طول دارد.

به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه وارد چابهار شد و امروز با حضور در ایرانشهر سه بزرگراه جدید در محور ایرانشهر - خاش، زاهدان - بم و زاهدان - زابل را افتتاح کرد.

 محمد اسلامی به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۲۴ پروژه دریایی و بندی و آغاز ریل‌گذاری راه آهن چابهار - زاهدان دیروز  چهارشنبه وارد فرودگاه کنارک - چابهار شد.

 وزیر راه وشهرسازی و هیات همراه در بدو ورود به فرودگاه کنارک - چابهار مورد استقبال استاندار سیستان وبلوچستان، مدیرعامل منطقه آزادچابهار، فرمانداران جنوب این استان و مسوولان محلی قرار گرفت.

 اسلامی در این سفر یک روزه به چابهار ۱۳ پروژه دریایی و بندری با چهار هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال اعتبار را افتتاح و عملیات اجرایی ۱۱ پروژه عمرانی با ۱۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال را آغاز کرد.

عملیات ریل‌گذاری راه‌آهن چابهار- زاهدان با حضور وزیر راه و شهرسازی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، استاندار سیستان وبلوچستان و جمعی از مسوولان آغاز شد.

بازدید از پایانه مرزی و بازارچه مرزی ریمدان دشتیاری، پتروشیمی، حاشیه نشینی شهرهای کنارک، چابهار و دشتیاری و شرکت در نشستی با مدیران و مسولان جنوب سیستان وبلوچستان از جمله برنامه‌های سفر اسلامی به این استان است.

وزیر راه و شهرسازی در این سفر ۲ روزه به سیستان و بلوچستان به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های مختلف راه و شهرسازی به شهرستان‌های ایرانشهر، زاهدان و زابل سفر می‌کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.