| کد خبر: 216663 |

کرونا جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان را ۵۳ درصد کاهش داد

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: جابجایی مسافر در این استان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ۵۳ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: جابجایی مسافر در این استان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ۵۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین  نیوز به نقل از ایرنا، تیمور باقری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۴۶۲ هزار و ۸۸۷ نفر مسافر در این مدت در قالب ۵۴ هزار و ۵۲۱ سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش ۵۳ درصدی در جابجایی مسافر و ۴۵ درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، ۶۲ درصد سفرهای ثبت شده این مدت به مقاصد درون استانی و ۳۸ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها از طریق سامانه‌های تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه این اداره‌کل و یا دفاتر نظارت پایانه‌های مسافری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

باقری تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شرکت‌ها و موسسات مسافربری لازم است ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به ضدعفونی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده‌ای قبل از حرکت و همچنین الزام کارکنان، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک سه پایانه مسافری،سه انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌ها، ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان، سه هزار و ۳۷۴ راننده مسافری ، ۷۷۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۹۷۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۷۳۲ دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره‌کل به هموطنان گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.