| کد خبر: 208649 |

رشد ۸۳ درصدی حمل کالای اساسی از بندر چابهار

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۷ هزار و ۴۷۴ تن کالای اساسی از ابتدای اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد در تناژ رشد داشته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۷ هزار و ۴۷۴ تن کالای اساسی از ابتدای اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد در تناژ رشد داشته است.

به گزارش تین‌ نیوز به نقل از ایرنا،  تیمور باقری بندر چابهار را یکی از بهترین مقاصد تخلیه کالاهای اساسی وارداتی عنوان کرد و اظهار داشت: این مقدار کالا بوسیله هفت هزار و ۵۸۶ دستگاه ناوگان باری از این بندر به سایر نقاط کشور حمل شده است که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و ۵۱۴ دستگاه از رشد ۶۸ درصدی تعداد سفر برخوردار بوده است.

وی گندم، برنج و ذرت را عمده کالاهای حمل شده در این مدت از مبدا چابهار به سایر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: تلاشگران حمل و نقل به ویژه رانندگان گمنام و بی ادعا، تمام تلاش خود را برای حمل کالاهای اساسی و رفع نیاز مردم به کار می گیرند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به مشوق های پیش بینی شده برای ناوگان حمل و نقل عمومی حمل بار کالاهای اساسی از بندر چابهار گفت: علاوه بر افزایش ۳۰ درصدی سهیه سوخت مقرر شده است به منظور جذب ناوگان به این بندر مهم برای حمل کالای اساسی به ازای هر سه بارنامه مربوط به حمل این قبیل کالاها، یک حواله لاستیک خارج از نوبت برای ناوگان صادر شود.

 باقری بندر چابهار را از مهمترین بنادر ایران دانست و افزود: این بندر به دلیل دسترسی به آب های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدور های بین المللی برخوردار بوده و یکی از با صرفه ترین مسیرها برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا است.

وی همچنین از حمل ۳۱ هزار و ۹۲۴ تن صیفی جات با هزار و ۵۲۳ دستگاه ناوگان باری از ابتدای بهمن ۹۸ تا ۱۵ فروردین ماه جاری خبر داد و تصریح کرد: هنداونه با ۳۰ هزار و ۲۲۸ تن، پیاز با ۹۶۲ تن و موز ۶۴۶ تن بیشترین صیفی جات حمل شده این مدت در استان بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.