| کد خبر: 205185 |

تکمیل زیرساخت جاده‌ای نقش مهمی در جابجایی کالا از بندر چابهار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر حمل و نقل ریلی؛ بخش عمده‌ای از ترانزیت کالا از بندر چابهار وابسته به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای است بنابراین تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاوه‌بر حمل و نقل ریلی؛ بخش عمده‌ای از ترانزیت کالا از بندر چابهار وابسته به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای است بنابراین تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح توسعه بندر چابهار اجرایی شده اما نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی دارد.

وی افزود: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی، مطلوب برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ دنیا در دستور کار دولت قرار گرفته به طوریکه ظرفیت این بندر از ۲ و نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح دو کلید واژه "تنگه احد" و "گنج پنهان"  از سوی رهبر معظم انقلاب برای استان، موجب توجه مجموعه مسوولان نظام به این منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه اختصاص بودجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد، گفت: پروژه راه آهن چابهار - زاهدان - سرخس از سال ۸۹ شروع شده اما اجرای این پروژه از سال ۹۳ شتاب مضاعفی به خود گرفته است.

موهبتی ادامه داد: با پیشنهاد دولت و موافقت رهبر معظم انقلاب ۳۰۰ میلیون یورو برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت همچنین با همت و پیگیری دولت مقرر شده کشور روسیه از محل فاینانس بورس یک میلیارد دلار برای ساخت راه آهن زاهدان- بیرجند اختصاص دهد که این میزان اعتبار، شتاب فزایندهای به این طرح خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.