| کد خبر: 203382 |

1100 کشته در جاده‌های سیستان و بلوچستان در سال قبل

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: در سال گذشته حدود 1100 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در استان جان خود را از دست دادند و در چند ماهه امسال هم تعداد 650 نفر در همین خصوص جان باختند.

تین نیوز

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: در سال گذشته حدود 1100 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در استان جان خود را از دست دادند و در چند ماهه امسال هم تعداد 650 نفر در همین خصوص جان باختند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، حمزه قادری نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور اظهار داشت: بنده هم به نمایندگی از جامعه استان سیستان و بلوچستان درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به عموم آزادیخواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر آن شهید والامقام بیانگر وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی و عبرتی تاریخی برای مستکبران نظام‌های مستبد جهان است.

وی به درگذشت نماینده شهرستان ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این نماینده که از سرمایه‌های اجتماعی استان سیستان و بلوچستان بود به دلیل سانحه رانندگی جان خود را از دست داد که جا دارد درگذشت این نماینده را نیز به مردم ایران تسلیت بگویم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: در هر ماه حدود 40 نفر قربانی جاده‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شوند و امروز نماینده مجلس شورای اسلامی هم قربانی این حادثه شده است.

قادری خاطرنشان کرد: جاده‌های استان سیستان و بلوچستان از حیث استاندارد جاده‌ای در آخرین رتبه کشوری قرار دارد که از شمال تا جنوب آن که وسعت 1200 کیلومتری دارد، فقط 272 کیلومتر بزرگراه وجود دارد که در شمال استان واقع شده است. حتی می‌توان گفت جاده‌های ترانزیتی این استان هیچ فرقی با جاده‌های روستایی ندارد.

وی ادامه داد: این استان شاهراه ارتباطی به کشورهای آسیای میانه و کشور افغانستان است و این جاده‌ها تحمل ترافیک ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین باری، مسافری و ترانزیتی را ندارند و کمتر اتفاق می‌افتد که در جاده‌های استان سیستان و بلوچستان خصوص ایرانشهر ـ خاش، زاهدان ـ نیکشهر و چابهار کشته‌ای نداشته باشیم.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد در سال 97 حدود 1100 نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در استان جان خود را از دست داده‌اند و در 9 ماهه امسال هم تعداد 650 نفر کشته شده‌اند. چه کسی باید الان پاسخگوی این حجم از کشته‌ها و زخمی‌ها در جاده‌های استان باشد و جاده‌های استان قتلگاه جوانان، نخبگان، زنان و همین‌طور کودکان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.