| کد خبر: 194026 |

تراز مثبت تجارت خارجی سیستان و بلوچستان

صادرات کالا از استان سیستان و بلوچستان طی سه ماهه ابتدایی امسال به ارزش بیش از 258 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال 1397 از نظر ارزش، رشد 86درصدی داشته است.

تین نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در سه ماهه ابتدایی سال 1398، میزان تجارت خارجی استان به رقم مثبت 168 میلیون و 310 هزار و 486 دلار رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نادر میرشکار افزود: این رقم اعلام شده در رابطه با تراز تجارت خارجی استان طی مدت مذکور، بدون احتساب آمارهای منطقه آزاد چابهار  است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این مطلب که میزان و رقم تجارت خارجی با احتساب میزان صادرات و واردات به‌دست می‌آید، گفت: صادرات کالا از استان طی سه ماهه ابتدایی امسال به ارزش بیش از 258 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال 1397 از نظر ارزش، رشد 86درصدی داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، افزود: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی  سه ماهه سال 1398  به وزن 377 هزار و 67 تن و  با  ارزش  258 میلیون و 271 هزار و 947 دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال 97 از لحاظ ارزش،  86 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان صادارت در 3 ماهه سال 1398 از گمرکات استان به ارزش 54 میلیون و 964 هزار و 758 دلار و از بازارچه‌های مرزی استان نیز به ارزش 203 میلیون و 307 هزار و 189 دلار است که سهم صادرات از گمرکات استان مثبت  10 درصد و سهم صادرات از بازارچه‌های مرزی استان مثبت 126 درصد است.

میرشکار بیان کرد: آمارها حاکی از این است که صادرات از طریق گمرکات استان در مقایسه به مدت مشابه سال قبل فقط 10درصد افزایش داشته است اما صادرات از طریق بازارچه های مرزی 126 درصد رشد داشته است.

وی افزود: بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان بازارهای کشورهای همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیز بروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد و بازارچه‌های مرزی استان رویکرد صادرات گرا دارند.

وی گفت: طی مدت سه ماهه سال 1398  از سیستان و بلوچستان اقلامی از جمله مصالح ساختمانی (سیمان) ، گاز، هندوانه، گوجه فرنگی، خرما، صیفی‌جات و لوازم بهداشتی به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها، صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.