| کد خبر: 193887 |

طوفان شن شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

شهروندان سیستان و بلوچستانی از تردد‌های غیر ضروری اجتناب کنند.

تین نیوز

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت سه شنبه بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شده و منجر به تشکیل طوفان گردوخاک و توفان شن می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور اخطاریه جوی شماره ۱۱ این اداره کل گفت: از اواخر وقت سه شنبه بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده شده و در برخی مناطق منجر به تشکیل طوفان گردوخاک و توفان شن می‌شود.

علی ملاشاهی  اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی و با توجه به افزایش شیب فشاری در نوار شرق کشور، از آخر وقت سه‌شنبه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه شدت می‌گیرد.

او  افزود: شدت وزش باد به قدری است که در برخی برخی نقاط شمال استان منجر به تشکیل طوفان گردوخاک و توفان شن می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما از جمله پیامد‌های این شرایط است.

ملاشاهی تصریح کرد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از تردد‌های غیرضروری در مناطق تحت تاثیر توفان اجتناب کنند.

او افزود: با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود. هم‌چنین در زمان رانندگی نسبت به رعایت حداکثری مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام شود.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.