| کد خبر: 190535 |

پیشرفت فیزیکی موج شکن بندرصیادی تنک کنارک

موج شکن بندرصیادی تنک کنارک ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: موج شکن بندرصیادی تنک کنارک با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی براساس برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سالجاری افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،هدایت الله میرمرادزهی  اظهار داشت: پروژه احداث موچ شکن‌های بندر صیادی تنگ شامل هزار و ۱۷۰ متر موج شکن شرقی و ۸۵۰ متر موج شکن غربی، ۵۱۴ متر حفاظت حوضچه است.

وی بیان کرد: این موج شکن با استفاده از مصالح سنگی با دانه بندی‌های مختلف در لایه مغزه یک تا ۲۰۰ کیلوگرم، بالشتک ۱۰ تا ۵۰ کیلوگرم، فیلتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم و ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم، پاشنه ۶۰۰ تا هزار و۳۰۰ کیلوگرم، حفاظتی ۲ هزار تا چهارهزار و۴۰۰ کیلوگرم و آکروپاد‌های بتنی اجرا می‌شود.

مدیر کل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه هزینه می‌شود که تاکنون میزان پیشرفت ریالی آن ۳۳ درصد بوده و در صورت تامین به موقع اعتبار در سال جاری تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این موج شکن بیش از ۵۰ فروند لنج در اسکله آن پهلو می‌گیرند و شاهد رونق صید و صیادی در این منطقه خواهیم بود.

میرمرادزهی گفت: طرح ساخت اسکله جدید بندر صیادی تنگ شامل ساخت اسکله، موج شکن، تاسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی است که پس از تکمیل علاوه بر پهلوگیری ۵۰ فروند شناور لنج همچنین ۱۰۰ فروند قایق نیز می‌توانند در این اسکله در آرامش و امنیت پهلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: بندر صیادی و گردشگری تنگ در ۱۱۰ کیلومتری مسیر چابهار- جاسک واقع شده است و یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۱ بندر ماهیگیری و جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک برای صید و صیادی فعالند.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.