| کد خبر: 189806 |

اتصال راه های روستایی به راه های اصلی در سیستان و بلوچستان

8روستا و ۹ دهستان در جنوب سیستان و بلوچستان به راه اصلی متصل می‌شوند.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای زیرسازی و آسفالت گرم هشت روستا و ۹ دهستان در جنوب این استان به راه اصلی ایرانشهر- سرباز- چابهار متصل می‌شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  ابراهیم جاوشیری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید اعتبارات و همچنین وجود مشکلات در جذب قیر، از نیمه سال ۹۶ تا پایان سال ۹۷ عملیات اجرایی، زیرسازی و آسفالت راه‌های روستای بسیار کُند پیش رفته است.

وی گفت: با وجود مشکلات در شهرستان ایرانشهر، محور روستایی سرجوب - زهلنفان به کوران به طول ۹ کیلومتر با پنج روستا و بالغ بر ۵۴۰ خانوار زیرسازی و آسفالت گرم انجام و به محور اصلی ایرانشهر- خاش متصل شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: این اداره کل در زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی در سال ۹۸ در نظر دارد آسفالت گرم راه‌های روستایی شهرستان سرباز - قادرآباد، پرکستان - لاغرین - چرپان، کهنک - مشکنت و روستای گران را که در حال تکمیل عملیات خاکی، ابنیه فنی و زیرسازی هستند را نیز اجرا کند.

وی بیان کرد: با اجرای زیرسازی و آسفالت گرم این محورها، جمعاً هشت روستا و ۹ دهستان با ۶۸۰ خانوار به راه اصلی ایرانشهر - سرباز - چابهار متصل می‌شوند.

جاوشیری گفت: در حوزه شهرستان دلگان نیز بازگشایی محور هیر به گووس بطول چهار کیلومتر (طول کلی ا ین راه ۲۵ کیلومتر) با قراردادی بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان آغاز شد که بیش از هفت روستا و ۱۰ دهستان و مرکز عشایری را با جمعیتی بالغ بر ۴۲۰ خانوار به محور روستایی و آسفالته دلگان –هودیان به مسجدابوالفضل (ع) و مرکز شهرستان دلگان متصل می‌سازد.

وی ادامه داد: در همین شهرستان عملیات خاکبرداری و زیرسازی محور هودیان به مسجد ابوالفضل (ع) با ترانشه بری و خاکبرداری در طول چهار کیلومتر (طول کلی ۱۵ کیلومتر) با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد با قراردادی بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حوزه شهرستان ایرانشهر، بازگشایی محور روستایی پیرگل نیز توسط این اداره کل با قراردادی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به طول سه کیلومتر (طول کلی هفت کیلومتر) در قطعه یک آغاز شده که ۲ روستا و دهستان و منطقه بزرگ عشایری و همچنین منطقه گردشگری را برای نخستین بار به مراکز بخش و شهرستان در هر ۲ حوزه شمال و جنوب استان متصل می‌سازد.

وی افزود: در حوزه شهرستان سرباز تکمیل خاکبرداری، ابنیه فنی و زیرسازی محور روستایی کرایی کور بطول ۱۰ کیلومتر و بریسک به طول سه کیلومتر با قراردادی بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال آغاز شد که سه روستا و چهار دهستان و همچنین منطقه گردشگری را از طریق اتصال به محور آسفالته پشامک-مورتان به مرکز شهرستان سرباز (راسک) و محور اصلی ایرانشهر- چابهار متصل می‌سازد.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.