| کد خبر: 189582 |

آغاز بهره برداری از فانوس دریایی جدید در بندر شهید بهشتی چابهار

علائم کمک ناوبری بندر چابهار ۵ درصد بیشتر از استاندارد بین المللی (IALA) آماده بکار است.

تین نیوز

همزمان با ماه مبارک رمضان به منظور افزایش ایمنی و روشنایی بخش‌های حمل و نقل دریایی استان سیستان و بلوچستان، بهره برداری از پروژه عمرانی فانوس دریایی جدید در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن ابراهیمی معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان از آغاز بهره برداری پروژه عمرانی فانوس دریایی جدید در بندر شهید بهشتی چابهار همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی استان؛ افزایش ایمنی و روشنایی بخش‌های حمل و نقل دریایی استان سیستان و بلوچستان را از اهداف این پروژه عمرانی خواند.

ابراهیمی در این رابطه گفت: طرح تعمیرات اساسی و احداث فندانسیون فانوس چراغ دریایی و بازسازی بیکن هم اکنون به اتمام رسیده و بهره برداری آن همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز با اشاره به اینکه علائم کمک ناوبری برای تأمین ایمنی آبراه‌های تحت حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی کشور نصب می‌ شود، افزود: در آب‌های استان سیستان و بلوچستان، یک عدد فانوس، ۹ عدد بویه دریایی و ۲ عدد بیکن از رأس میدانی تا خلیج گواتر جانمایی و تعبیه گردیده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در پایان میزان آماده بکاری علائم کمک ناوبری استان را بیش از ۹۸ درصد اعلام کرد که این میزان ۵ درصد بیشتر از استاندارد تهیه شده توسط انجمن بین المللی چراغ‌های دریایی (IALA) است.

ابراهیمی افزود: علاوه بر پایش و بازنگری سالیانه تعمیرات اساسی علائم کمک ناوبری بصورت هر دو نیمسال اجرای اقدامات اصلاحی و تست آماده بکاری در بازه ۲ ماهه بصورت ادواری صورت می‌پذیرد.

 

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.