| کد خبر: 164830 |

◄ مطالعه و بررسی برای جانمایی بندر جاسک

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مطالعه و بررسی برای جانمایی بندر جاسک خبر داد.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مطالعه و بررسی برای جانمایی بندر جاسک  خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا اله‌یار گفت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به‌عنوان بکی از بنادر بزرگ و توسعه‌ای کشور از اقدامات مهم سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با تعیین نقاط بندری است.

او در ادامه به افتتاح فاز اول این بندر در سال گذشته با حضور رئیس محترم جمهوری اشاره کرد و گفت: یکی از سازمان‌های پیشرو در رابطه با سواحل مکران، سازمان بنادر و دریانوردی است که در این رابطه کارهای قابل‌توجهی نیز انجام‌شده است.

اله‌یار در ادامه گفت: ۱۵ موج‌شکن بااعتبار بالغ‌بر ۲۶۰ میلیارد تومان در بندر شهید بهشتی چابهار توسط سازمان بنادر ساخته شد که به‌عنوان موج‌شکن‌های کوچک چندمنظوره قابلیت استفاده در حوزه‌های مختلف شیلاتی و گردشگری را دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بحث مربوط به بنادر بزرگ هم مطالعات امکان‌سنجی در سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است. در حال بررسی و مطالعه بندر جاسک و جانمایی برای این بندر هستیم.

الیه یار اعلام کرد: در راستای طرح مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی کشور یکی از مواردی که اتفاق افتاده و بخشی از سواحل مکران هم در استان هرمزگان را شامل می‌شود در دستور کار است.

او گفت: در عرصه سواحل، یکی از کاربری‌ها، کاربری صنعتی است که در نظر داریم به‌غیراز کاربری بندری سایر کاربری‌ها ازجمله کاربری صنعتی و سایر کاربری‌ها را در دستور کار قرار دهیم و به‌صورت متوازن از نعمت دریا، استفاده کنیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در بحث جانمایی‌های بندری نیز مسلماً یکی از مواردی که در دستور کار داریم بحث ICZM (مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او در ادامه گفت: در راستای طرح مدیریت یکپارچه منطقه ساحلی کشور یکی از مواردی که اتفاق افتاده و بخشی از سواحل مکران هم در استان هرمزگان را شامل می‌شود در دستور کار است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.