| کد خبر: 189384 |

استاندار مطرح کرد؛

اختصاص ۱۰ گلوگاه مرزی برای صادرات سوخت در سیستان و بلوچستان

به منظور ساماندهی وضعیت سوخت و رعایت قانون ۱۰ گلوگاه مرزی با مشخصات تعیین شده برای صادرات سوخت مشخص شده است.

تین نیوز

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با قاچاق سوخت براساس قانون برخورد می‌شود گفت: به منظور ساماندهی وضعیت سوخت و رعایت قانون ۱۰ گلوگاه مرزی با مشخصات تعیین شده برای صادرات سوخت مشخص شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد علی موهبتی در همایش فرمانداران در چابهار افزود: سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت در استان توزیع می‌شود و ۸۰ درصد سوخت قاچاق از خارج استان وارد و به کشورهای همجوار انتقال می‌یابد، بطوریکه روزانه ۱۰۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری از طریق مرزها قاچاق می‌شد که اکنون از آن جلوگیری شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه اظهار کرد: طرح برخورد با خودروهای بدون پلاک و پلاک مخدوش و خودروهای برهم زننده نظم عمومی و رانندگان پرخطر در حال اجراست و هیچ ربطی به مقابله با سوختکش ها ندارد و عده‌ای با اهداف خاص افکار عمومی را به سمت و سوی دیگری هدایت می‌کنند.

وی گفت: خودروهای دارای مدارک لازم از جمله گواهینامه، بیمه و کارت شناسایی می‌توانند با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نظم عمومی بدون ترس و واهمه نسبت به جابجایی سوخت اقدام کنند و هیچ کس از تردد آنها جلوگیری نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه جایگاه سوخت در مرز راه اندازی و سوخت از آنجا صادر می‌شود، افزود: ساماندهی خودروهای سوخت کش و افرادی که به کار جابجایی سوخت مشغول هستند در دستور کار قرار دارد و تأمین معیشت آنان مد نظر است و بزودی شاهد خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم بود.

موهبتی به کشته شدن هزار نفر و زخمی شدن هشت هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: چرا هیچکس برای کشته شدن مردم بی گناه قلم فرسایی نمی‌کند و فقط عده‌ای ناآگاه تحت تأثیر افراد فرصت طلب و سودجو و دشمنان وحدت و همبستگی مردم و امنیت و آرامش استان بدون تحقیق و مطالعه در مقابل اجرای قانون ایستادگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه افرادی با کارت سوخت مهاجر و خلاف سوختگیری و یا در یک روز چند بار سوختگیری کند، کارت سوخت آنان باطل و برای صدور مجدد با مشکلات جدی رو به رو می‌شوند.

مهندس موهبتی ادامه داد: اگر یک خودرو یکبار در شهرهای مختلف استان سوختگیری کند نرم افزار جایگاه سوخت به آن اجازه سوختگیری می‌دهد و با مشکلی مواجه نمی‌شود ولی اگر در یک نقطه چند بار سوختگیری کند، کارت آن باطل می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وجود کارت‌های مهاجر برای استان سیستان و بلوچستان مشکل ساز شده و علیرغم بستن ۱۷۰ هزار کارت سوخت، در طرح کدینگ که از امروز شروع شده بیش از ۷۰۰ هزار خودرو ثبت نام شده در حالی که خودروهای موجود استان ۳۵۰ هزار دستگاه است.

موهبتی بیان کرد: بزودی توسط ناجا کارت‌های خودرو تبدیل به کارت سوخت می‌شود و این می‌تواند بخشی از مشکلات و تخلفات را کاهش می‌دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.