| کد خبر: 9442 |

سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر علت حادثه قطار تهران – مشهد / مدیرکل راه آهن شمالشرق استعفا داد

تین نیوز | مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد اعلام کرد.
 
 "محسن پورسید آقایی" عبور از چراغ قرمز در ورود به ایستگاه با سرعت غیرمجاز و تغییر مسیر و اعلام اشتباه مسئول کنترل ایستگاه را علت اصلی وقوع سانحه قطار تهران- مشهد (در روز پنجشنبه) اعلام کرد.
 
وی همچنین گفت: چهار نفر شامل مسئول کنترل ایستگاه، مسئول کنترل ناحیه، لوکوموتیوران و کمک لوکوموتیوران از کار معلق شدند تا پرونده آنان در تخلفات اداری رسیدگی شود.
 
مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: سه تن از مدیران از جمله معاون اداره کل راه آهن شمالشرق، رئیس اداره سیر و حرکت و رئیس اداره ایمنی این ناحیه برکنار شدند و تنزل درجه و توبیخ کتبی درج در پرونده جزای دیگر رؤسای ادارات مرتبط بود.
 
پورسید آقایی همچنین در این رابطه ادامه داد: مدیرکل راه آهن شمالشرق شخصا به صورت داوطلبانه و به دلیل کوتاهی کارکنان تحت امرش استعفا داد که با این استعفا نیز موافقت شد.
 
وی همچنین گفت: برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تمام ایستگاه ها به سیستم کنترل اتوماتیک قطار مجهز شود.
 
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اولویت این طرح مسیر تهران- مشهد است که تا شهریور ماه انجام می گیرد، افزود: بقیه ایستگاه ها نیز تا پایان سال مجهز به این سیستم خواهد شد که با تجهیز ایستگاه ها به این سیستم، لوکوموتیو به محض ورود به ایستگاه و دیدن چراغ قرمز به طور خودکار می ایستد.
 
سانحه قطار تهران- مشهد، در ایستگاه امروان دامغان یک نفر کشته و 31 نفر مجروح در بر داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کاوه علی پور 0 0

    با سلام در ابتدا از تصمیم گیری صریح سریع راه آهن تشکر می کنیم از اقدام شجاعانه مدیر کا شمالشرق هم تشکر می کنیم اما ایا مشکل حل خواهد شد آقای دکتر اقائی بایستی موضوع را ریشه یابی کنید تاتکرار نشود تعویض نفرات چاره نیست خود شما هم می دانید تا انتهای سال همه ایستگاههای راه آهن به سیستم کنترل قطار مجهز نخواهد شد پس چاره چیست در ثانی مگر در ۲۰ سال گذشته کنترل اتوماتیک قطار داشتیم که سانحه نمی دادیم مشکل جای دیگری است اگر ریشه یابی کنید وبرسی دقیق متوجه خواهید شدمشکل اساسی راه اهن نیروی انسانی متخصص وسطح پائید حقوق های پرسنل می باشد مشکل راه اهن ارتقاء نادرست کارکنان می باشد مشکل راه اهن روش ناصحیح خصوصی سازی در آن می باشد و…

  • کارشناس خبره راه آهن 0 0

    سلام آقایان عزیز ومدیران قدرقدرت راه آهن ج. ا. ا! چرا با افکار عمومی بازی می کنید؟!؟!؟!! آقای تاوپور مدیرکل راه آهن شمالشرق که بازنشسته است وبا مجوز هیئت مدیره یکسال بازنشستگی ایشان به تاخیر افتاده!!! پس درنتیجه اولا " واژه استعفا درخصوص ایشان هیچ جایگاهی ندارد! ثانیا " از روزپنجشنبه تا امروز یکشنبه هیچ شخص شخیص ازمقامات راه آهن مصاحبه ای خبری ویا … نداشته تا درجهت تنویرافکارعمومی ونیز التیام آلام بازماندگان کشته شدگان ونیز تعدادی ازمجروحان که قطع نخاع - قطع دست وپا گردیده اند عذرخواهی نماید!درآخرفکرمی کنم یکی از اصلی ترین وظیفه روابط عمومی یک دستگاه شفاف سازی و تعامل با افکارعمومی ورسانه هاست! عزت مستدام!!!

  • محمدی 0 0

    جناب آقای مهندس باسلام و احترام کمی به فکر این مردم باشید کمی به فکر سرمایه های مردم باشید برادر عزیز نگاهی به شرکتهای خصوصی بیاندازید می فهمید که بازنشستگان راه آهن با همان تفکرات قدیم خود نه تنها به کیفیت اهمیت نمی دهند بلکه فقط به فکر چاپیدن مردم هستند لطف بفرمایید به خاطر خدا ساختار مدیریتی قدیمی را از سر راه این مجموعه حذف تا نسیمی از تکنولوژی و فکر جدید بوزد اینرا همه می دانند ولی مجری شما هستید امیدوارم این کامنت گذارده شود امیدوارم

  • 0 0

    باسلام بنظر می ایدمدیریت راه اهن شمالشرق می بایستی قبل ازاستعفا هماننددیگر مسئولین منطقه باوی برخورد می گردیدوایشان قبل از استعفابایستی جوابگوی خانواده مجروحین وکشته شده باشند.

  • عاقل اندر سفی 0 0

    نوشدارو بعد از مرگ سهراب بکار می آید؟