| کد خبر: 241096 |

◄ حذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل استان گفت؛ از فردا سه شنبه بیست و چهارم اسفندماه بارنامه کاغذی حذف شده و بر اساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بارنامه بصورت الکترونیکی صادر می شود.

تین نیوز

غلامرضا طحان بااعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون حذف فیزیک بارنامه و الکترونیکی نمودن اسناد حمل و نقل کالا بوسیله ناوگان حمل ونقل باربری جاده ای، از روز سه شنبه بیست و چهارم اسفندماه سالجاری شرکت های حمل و نقل سراسری موظف به صدور بارنامه الکترونیکی هستند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: شرکت های حمل ونقل سراسری و بزرگ مقیاس هوشمند، از فردا، نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغیه این سازمان اقدام و تصویری از داده های بارنامه های مذکور را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار می دهند. 

طحان افزود: با توجه به زمان بندی اجرای کامل طرح حذف فیزیک بارنامه  و آماده شدن بسترهای لازم برای صدور الکترونیکی بارنامه، شرکت های حمل و نقل استانی از چهارشنبه بیست و پنجم اسفندماه سال جاری و مابقی شرکت های حمل و نقل داخلی از بیستم فروردین ماه سال آینده مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع، نسبت به اخذ بارنامه الکترونیکی اقدام می نمایند. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطرنشان کرد: سالانه بالغ برششصد هزار برگ بارنامه توسط ۸۵ شرکت و موسسه حمل ونقل کالای استان سمنان صادر می شود که با الکترونیکی شدن بارنامه ، علاوه بر صرفه جویی ریالی، گردش کار دریافت و حمل ونقل کالا با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.  

طحان افزود: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیک بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل و نقل کالا می باشد که برای دستیابی به حمل و نقل دیجیتال انجام می شود مضاف بر این، موفقیت این طرح، همراهی تمامی دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده ای از جمله رانندگان، شرکت های حمل و نقل و تشکل های صنفی ذیربط را می طلبد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.