| کد خبر: 259320 |

حاشیه های نشست خبری دو مقام مسئول ارشد صنعت هوانوردی

◄ نگویید بلیت هواپیما نیست، بگویید صف انتظار طولانی است!

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاری که با طرح این پرسش که چرا بلیت نیست ، خواستار پاسخگویی درباره معضل کمیاب شدن بلیت هواپیما شده بود، اظهار کرد: لطفا نگویید بلیت هواپیما نیست!

تین نیوز

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری در پاسخ به خبرنگاری که با طرح این پرسش که چرا بلیت نیست، خواستار پاسخگویی درباره معضل کمیاب شدن بلیت هواپیما شده بود، اظهار کرد: لطفا نگویید بلیت هواپیما نیست!

نشست خبری شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل ایران ایر - بزرگترین ایرلاین کشور - بعد از ظهر روز سه شنبه سوم مردادماه 1402 برگزار شد. وی در پاسخ به پرسش تین نیوز مبنی بر این که قیمت تمام شده هر صندلی پرواز حج به طور میانگین چقدر است و آیا پروازهای حج برای ایران ایر سود آور است یا این پروازها به زیان انباشته این ایرلاین می افزاید، بدون اشاره به مبلغ قیمت تمام شده پروازهای حج، اظهار کرد: قیمت این پروازها مانند سایر پروازهای ما محاسبه می شود و از نظر قیمت گذاری تفاوت خاصی بین پروازهای حج و سایر پروازها وجود ندارد.

وی تصریح کرد: پروازهای حج سودآورترین پروازها برای ایران ایر محسوب می شود و این پروازها موجب افزایش زیان ما نمی شود، زیان های ایران ایر به مسائلی خارج از این مجموعه بازمی گردد که مجال طرح آن در این فرصت فراهم نیست و به همین نکته اکتفا می کنم که در حال حاضر ما برای پرداخت حقوق و سایر هزینه های مهم مشکلی نداریم و در حال مدیریت شرایط و منابع هستیم تا وضعیت ایران ایر را بهتر کنیم.  

مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تین نیوز مبنی بر این که وقتی خود شما اظهار می کنید با بضاعت موجود توان پوشش 60 درصد پروازهای حج را داشتید و همه همکاران شما نیز متفق القول بوده اند این کار با این بضاعت انجام نمی شود، آیا انجام این تعداد پرواز توسط ایران ایر به معنی پذیرش ریسک بالا و به خطر انداختن جان حجاج نبوده است و آیا امکان دیگری برای پایین آوردن ریسک وجود نداشت، توضیح داد: اولا امکان دیگری در اختیار ما نبود و ما در شرایط خاص این وظیفه را به عهده گرفتیم و بحمدلله با موفقیت آن را انجام دادیم.

وی ادامه داد: بد نیست بدانید ما با 8 ایرلاین خارجی برای اجاره هواپیما در پروازهای حج وارد مذاکره شدیم اما به دلیل تحریم و مجوز اوفک و سایر دلایل این مذاکرات به نتیجه نرسید، به علاوه با بعضی ایرلاین های داخلی نیز مذاکراتی داشتیم که آن هم ثمربخش نبود. ثانیا منظور من از توان 60 درصدی این بود که ظرفیت هایی در ایران ایر و صنعت هوانوردی ما وجود داشت که ما آنها را برای پروازهای حج فعال کردیم و به 100 درصد رساندیم تا با افزایش بهره وری این پروازها را پوشش دهیم؛ در نتیجه ریسک خاصی به سیستم پروازی ما وارد نشد.

حاشیه های نشست:

  •  قرار بود نشست خبری ساعت 14 برگزار شود ولی برنامه با تاخیر بیش از 30 دقیقه آغاز شد؛ استعاره ای از دوام و قوام سنت تاخیر در صنعت هوانوردی ایران.

  • با وجود آن که دعوت برای حضور خبرنگار ما در این نشست خبری از دوشنبه شب و با تماس شخص رئیس روابط عمومی ایران ایر انجام شده بود، و پیش از ظهر سه شنبه نیز مجددا هماهنگی لازم با پیامک کردن نام و شماره ملی خبرنگار به رئیس روابط عمومی صورت گرفته بود، حراست ایران ایر با بیان این که اسم شما در لیست خبرنگاران نیست، از ورود خبرنگار تین نیوز ممانعت کرد. حل این مشکل بیش از 15 دقیقه طول کشید و در این مدت خبرنگار ما در گرمای تابستان زیر آفتاب در انتظار هماهنگی هایی بود که باید از قبل برنامه ریزی می شد.
     
  • پایین بودن میانگین تاخیر پروازهای حج از طرف ایران به عربستان – 35 دقیقه – توجه اصحاب رسانه را جلب کرد و یکی از خبرنگاران خطاب به مدیرعامل ایران ایر گفت: پایین بودن تاخیر پروازهای حج نشان می دهد می توان تاخیرهای چند ساعته – گاه تا 10 ساعته - ایرلاین ها در پروازهای داخلی را هم کاهش داد. فرزادی پور در پاسخ گفت اگر انگیزه وجود داشته باشد می توان به این مهم دست یافت و بلافاصله توضیح داد که منظور انگیزه معنوی بوده که در پروازهای حج وجود داشته است.
     
  • یکی از خبرنگاران از محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  - که در اواخر نشست خبری به جمع ملحق شد – پرسید چرا بلیت هواپیما نیست و برای حل این معضل چه کاری انجام داده اید، که ایشان در پاسخ گفت: لطفا نگویید بلیت نیست، چون این عبارت درستی نیست! خبرنگار دیگری گفت بلیت هست ولی صف انتظار طولانی است که محمدی بخش با لحن طنز آمیزی گفت این عبارت درستی است!

البته وی توضیحات مبسوطی هم در مورد علل کمیاب بودن بلیت هواپیما داد که شامل؛ افزایش تقاضا، کمبود ناوگان، شکل گیری بازار سیاه بلیت، سودجویی دلالان و برخی آژانس های مسافرتی و پلتفرم های فروش آنلاین بلیت و ... بود و نهایتا از اصحاب رسانه درخواست کرد اگر تخلفی در این حوزه مشاهده کردند حتما آن را منعکس کنند تا برخورد جدی با متخلفان انجام شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فضول 0 1

    البته در چاپخانه خیلی بیش از اینها میتوان بلیت آماده کرد! اما ایران ایر را به اوج و در لیست ده شرکت برتر جهان هم نمی رساند!