| کد خبر: 244568 |

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد؛

◄ جزئیات فرود اضطراری پرواز مشهد- مسقط پس از تخلیه سوخت در آسمان

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره فرود اضطراری هواپیمای فوکر قشم ایر در فرودگاه مشهد گفت: خلبان پرواز مشهد - مسقط پس از تیک آف با مواجهه ترکیدگی لاستیک، پس از تخلیه سوخت به فرودگاه برگشت.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره فرود اضطراری هواپیمای فوکر قشم ایر در فرودگاه مشهد گفت: خلبان پرواز مشهد - مسقط پس از تیک آف با مواجهه ترکیدگی لاستیک، پس از تخلیه سوخت به فرودگاه برگشت.

میراکبر رضوی درباره جزئیات حادثه پرواز مشهد- مسقط اظهار داشت: ساعت یک بامداد خلبان هواپیمای فوکر ۱۰۰ پرواز ۲۱۱۸ شرکت هواپیمایی قشم‌ایر از مبدا مشهد پس تیک‌آف متوجه ترکیدگی لاستیک می‌شود و به سرعت به برج مراقبت فرودگاه مشهد اعلام و درخواست فرود اضطراری و بازگشت را می‌دهد.

وی ادامه داد: اما خلبان قبل از فرود اضطراری باید نسبت به تخلیه سوخت هواپیما اقدام می‌کرد و پس از تخلیه سوخت، خوشبختانه توانست فرود اضطراری موفقیت‌آمیزی داشته باشد و به سرعت تمام ۷۰ مسافر و ۱۱ خدمه این هواپیما به بخش ویژه فرودگاه منتقل شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هیچ آسیبی به مسافران وارد نشده و حال تمام سرنشینان خوب است، گفت: شرکت قشم‌ایر نسبت به تامین هواپیمای پشتیبان اقدام کرد و صبح امروز مسافران عازم مسقط شدند.

رضوی درباره علت ترکیدگی لاستیک به دلیل وجود مانع در باند یا وجود مشکل در لاستیک افزود: به محض وقوع این اتفاق، گروه بررسی از سازمان هواپیمای کشوری عازم  مشهد شد و گزارش فنی علت وقوع این حادثه پس از بررسی‌های دقیق تیم بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش نقص فنی هواپیماها گفت: واقعیت این است که صنعت هوانوردی کشورمان از چند دهه گذشته در شرایط تحریم قرار دارد، اما با این حال تأمین ایمنی پروازها و برقراری پرواز ایمن اولویت شرکت‌های هواپیمایی کشورمان است و در این بین گاها نقص فنی در قطعه‌ای از هواپیما منجر به تأخیر در پروازها می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تاکید کرد: موضوع مهم این است که به دقت نظارت داریم تا دستورالعمل حقوق مسافر در این شرایط برای مسافران به اجرا برسد و شرکت‌های هواپیمایی کوتاهی در رعایت حقوق مسافران نداشته باشند.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.