| کد خبر: 243395 |

◄ اهمیت برپایی کارگاه آموزشی همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی

برپایی کارگاه آموزشی همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی باعث ایجاد راهبرد جدید در تعاملات دو جانبه خواهد شد.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برپایی کارگاه آموزشی همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی باعث ایجاد راهبرد جدید در تعاملات دو جانبه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آئین افتتاحیه کارگاه آموزشی "همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی" اظهارکرد: ایران از بدو انقلاب اسلامی مورد تحریم های هوایی که مخالف منشور ایکائو، ایمنی و تمامی قوانین و قواعد رسمی دنیاست، قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه با وجود تمامی تحریم های ظالمانه حمایت جدی از دستگاه های بین المللی نداشته ایم، افزود: انتظار ما از ایکائو به عنوان یک نهاد حاکمیتی و قانون گذار در حوزه هوانوردی، حمایت ویژه در این بخش است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: انتظار ما از این کارگاه آموزشی که یک اقدام شایسته از ایکائو به شمار می رود این است که پیام ما "ایران مخالف هر گونه تحریم بوده و با آغوش باز تعاملات دوجانبه را به خصوص در حوزه های آموزشی با ایکائو را می پذیریم"؛ به ایکائو منعکس کند.

محمدی بخش با تاکید بر این مطلب که همکاری با سازمان ایکائو باعث توسعه همه جانبه خواهد شد، افزود: شعار ما اجرای ایمنی در همه فعالیت هاست و منشور ایکائو نیز اجرا و تضمین ایمنی در این حوزه است، اما تحریم های ظالمانه در بخش غیرنظامی هوانوردی کاملا مغایر با روح این قوانین است.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب ایران صنعت هوانوردی کشورمان در بخش های نظامی و غیرنظامی روی پای خودش ایستاده، فعالیت می کند و فعالیت خواهد کرد و امروز جوانان ایرانی در حوزه های تخصصی؛ عملیات پرواز، تعمیر و نگهداری، رادار و... صنعت را در بالاترین سطح ممکن عملیاتی نگه داشته اند و این مهم تنها با تلاش و مجاهدت تمامی همکارانم در عرصه های مختلف محقق شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص تعامل و همکاری دو بخش نظامی و بازرگانی صنعت هوایی در کشور، خاطرنشان کرد: ما فضاهای مشترک متعددی شامل فرودگاه‌ها  و مناطق پروازی در جمهوری اسلامی ایران داریم که مورد بهره برداری مشترک بخش نظامی و بازرگانی قرار می گیرد و همانگونه که در ابلاغ رئیس جمهور، هیات دولت و پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اینجانب آمده بر همکاری دو جانبه و توسعه هوانوردی در تمامی ابعاد تاکید شده است و این توسعه محقق نمی شود مگر با تعامل، همکاری و اعتماد متقابل.

محمدی بخش هدف این کارگاه را تعامل بیشتر، شناخت بیشتر و ایجاد یک راهبرد جدید در حوزه همکاری های دو جانبه عنوان کرد: هرچه ایمنی افزایش یابد توسعه هوانوردی افزایش و موضوع اقتصاد هوانوردی محقق خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در بحران های منطقه ای و فرا منطقه ای، فضای کشور با یک درایت کامل و به نحو احسن مدیریت شده است، افزود: این اعتماد عمومی نسبت به صنعت ایران وجود دارد و با استفاده از این اعتماد و با همکاری های متقابل، برنامه های ده ساله و رهنمودهای صورت گرفته، امیدواریم توسعه هوانوردی در همه بخش ها را شاهد باشیم و از ظرفیت های متقابل به طور کامل استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز در بخش هماهنگی در بین نیروهای مسلح، پدافند، رادار و کنترل فرودگاه ها هیچ محدودیت و مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پیام روشن این جلسه برای دنیا این است که فضای کشور ما، ایمن و امن است و برای همکاری به منظور توسعه هرچه بیشتر در بخش هوانوردی کشور آمادگی داریم.

نقش کلیدی ایران در ارتقای جریان ترافیک هوایی خاورمیانه

در ادامه این مراسم، استفان کریمر مدیر دفتر ناوبری هوایی سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، اظهارکرد: نقش کلیدی و همکاری­ ایران برای ارتقای جریان ترافیک هوایی در منطقه خاورمیانه و همچنین عملکرد مناسب در وضعیت اضطراری ایجادشده برای حریم هوایی این کشور مورد تائید ایکائوست و این اقدامات مرهون هماهنگی موثر با ایکائو و کشورهای مربوطه و اقدامات به­ موقع مقامات ذیربط ایرانی است.    

وی افزود: ایران، همکاری فوق­ العاده و حمایت مؤثری در خصوص پذیرش و فراهم آوردن فضایی ایمن و امن برای ترافیک هوایی مربوط به مناطق درگیری یا دارای محدویت­ های سیاسی افغانستان، عراق و ... در منطقه ایفا کرده است و این عملکرد، بدون حمایت مدیران عالی ­رتبه، راهبری مسئولانه و همکاری تمام مقامات مربوطه، اعم از نظامی و غیرنظامی و تعهد و تخصص تیم فنی، محقق نمی­ شد.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری؛ کریمر با بیان اینکه، ایران با همکاری با دفتر منطقه­ ای مربوطه ایکائو، به اجرای پروژه­ ها و برنامه­ های منطقه ­ای کمک می­ کند، افزود: ایران می­ تواند مانند کشورهای پیشرو در منطقه، در راستای پروژه­ های منطقه­ ای مانند پروژه  طرح­­ها و دستورالعمل ­های پروازی در منطقه خاورمیانه، که در حال حاضر در عربستان سعودی در حال برگزاری است، قدم­­ های بزرگ­ تری بردارد.

به گفته وی، مدیر دفتر ناوبری هوایی سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، ایران، نقشی حیاتی در موفقیت «کارگروه ویژه ایکائو برای جام جهانی قطر» در منطقه و همچنین موفقیت «کارگروه مدیریت ترافیک هوایی خاورمیانه» برای اتخاذ راهکارهای مناسب برای مدیریت جریان ترافیک هوایی، ایفا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.