| کد خبر: 239396 |

◄ مصوبه تعیین کف نرخی بلیت هواپیما لغو شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی نیستند.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مصوبه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد و گفت: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی نیستند.

به گزارش تین نیوز  از سازمان هواپیمایی کشوری«میراکبر رضوی»، با اعلام این مطلب افزود: در روزهای اخیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی با تعیین کف نرخی، حداقل قیمت فروش بلیت در پروازهای داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود.

وی افزود: با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و براین اساس، انجمن شرکت‌های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمامی کانال‌های فروش وتوزیع خود، بلیت پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکت‌های هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است بفروش برسانند. 

وی  افزود: هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق، با متخلفین بر اساس قوانین ومقررات موضوعه برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پیش تر به ایرنا گفته بود: فروش بلیت هواپیما کمتر از نرخ ۶۰۰ هزار تومان تخلف محسوب نمی‌شود و این سازمان برای ارزان‌فروشی بلیت مشروط به عدم کاهش کیفیت خدمات، ممنوعیتی قائل نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. به قانون بازار تمکین کنید و از تعیین قیمت کف و سقف بپرهیزید.
    عِرض خود میبرید و زحمت مردم میدارید.