| کد خبر: 23638 |

یک کارشناس حمل‌ونقل هوایی در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

پرواز آنتونوف۱۴۰ با توجه به گرمای روز سانحه، منطقی نبود

یک کارشناس حمل و نقل هوایی معتقد است، با توجه به گرمای زیاد روز 19 مرداد، به هیچ وجه پرواز آنتونوف 140 منطقی و نرمال نبود.

یک کارشناس حمل و نقل هوایی معتقد است، با توجه به گرمای زیاد روز 19 مرداد، به هیچ وجه پرواز آنتونوف 140 منطقی و نرمال نبود.

محمد ترکمانه در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: هواپیمای آنتونوف 140 از قدیم محدودیت هایی داشت، به طوری که در سال 88 به خاطر استاندارد نبودن برخی از آیتم ها مجوز پرواز به آن داده نشد.

ترکمانه ادامه داد: در سال های بعد با توجه به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری اخطارهایی مبنی بر برطرف کردن اشکالات و محدودیت ها داده بود، اصلاحات لازم انجام شد، البته مهم ترین مشکل هواپیما که موتور آن بود، همچنان وجود داشت.

وی اضافه کرد: پس از انجام اصلاحات و با توجه به اینکه امکان تغییر و اصلاح موتور وجود نداشت، مجوز پرواز برای این هواپیما تا سقف 26 مسافر صادر شد، در سال 92 بعد از تغییر و تحولاتی که در سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفت و پیگیری های وزارت دفاع و مجموعه هسا، مجوز پرواز با 48 مسافر هم صادر شد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی گفت: مسئولیت تعیین استاندارد پرواز با سازمان هواپیمایی و وظیفه رعایت استانداردها برعهده شرکت هواپیمایی است، قطعا شرکت سپاهان با توجه به گرمای هوا، استاندارد بار را رعایت نکرده و خلبان هم با آگاهی از وضعیت اضافه بار هواپیما، پرواز با ریسک را قبول کرده است.

ترکمانه پرواز در شرایط اضافه بار را غیراستاندارد و خطرناک دانست و گفت: البته بسیار اتفاق افتاده که هواپیما با اضافه بار پرواز کند، ولی با توجه به گرمای زیاد روز 19 مرداد، به هیچ وجه این پرواز منطقی و نرمال نبود.

وی شرکت سپاهان را مسئول اضافه بار هواپیما دانست و تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که از روزهای قبل از پرواز به خاطر وضعیت موتور این هواپیما، میان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت سپاهان چالش هایی وجود داشته که در نهایت، هواپیما با حداقل استاندارها، پرواز کرد.

این کارشناس حمل و نقل هوایی در پایان یادآور شد: معمولا پس از وقوع سوانح، خلبان به عنوان مقصر معرفی می شود، در حالیکه ریشه اصلی بروز سانحه همچنان پنهان خواهد ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    چرا وقتی این هواپیما پرواز می کرد ایران ۱۴۰ بود زمانی که سقوط کرد آنتونوف ۱۴۰ شد!!!!

  • شاهرخ ظهرابزاده 0 0

    درخواست از تین نیوز لطفا از افرادی که با عنوان «شاغلام» و و «رند بی ادب»، بی ادبانه به ابراز نظر پرداخته اند بخواهید اگر می خواهند از کسی نام ببرند، اول خودشان را با نام واقعی معرفی کنند. همچنین این دو هموطن که به راحتی اشخاصی چون دکتر وزیری رو به سخره می گیرند، لطف کنند و بفرمایند خودشان تحصیلاتشان چه قدر است و تا الان چه قدر تجربه در زمینه طراحی و ساخت قطعات صنعتی دارند و چه قدر خاک کار و براده دستگاه تراش خورده اند. درج چنین نظراتی به این صورت در شان تین نیوز نیست. اگر کس حرف حساب دارد می تواند با سند و مدرک و رعایت ادب مطرح کند. نه اینکه به صورت گمنام اقدام به لودگی و هرزگی کند. همچنین تهمت و افترا بار حقوقی دارد و قابل پیگری در مراجع ذی صلاح است.

  • رضا 0 0

    سلام بنده با آقای ظهرابزاده موافقم آقایانی که خود را گاهی شهاب یا شاه غلام یا محمدی و یا رند بی ادب معرفی میکنند(که احتمالا " همگی یک فرد هستند) نحوه نگارششان مشخص میکند که این فرد ضمن اینکه صحبت کارشناسی نمیکند و فقط با حرفهای زشت و توهین آمیز سبب اغتشاش در افکار عمومی میشود تا افراد داغ دیده را تحریک نماید, انسانی چند شخصیتی است که چون پای خودش در این ماجرا گیر است سعی به انحراف افکار دیگران دارد و با تهمت و افترا و قیافه حق بجانب گرفتن خود را میخواهد تبرئه و پنهان نماید. خدا را شکر که هنوز انسانهای فهیم و عاقلی هستند که از اینگونه دسیسه ها رو دست نخواهند خورد. بقول معروف شنونده باید عاقل باشد.

  • احمد 0 0

    خودمان بحثهای را می کنیم که بعضا منطق ندارد و یا واقعیت ندارد. بعد انتظار داریم کسی توهین نکند. مواظب باشیم خودمان را سر کار نگذاریم.