| کد خبر: 231993 |

جریمه‌های سنگین‌تر درانتظار تکرار تخلف ایرلاین ها

در شرایطی که برخی از ایرلاین‌ها با وجود برخورد و جریمه بازهم تخلفات کرونایی خود را تکرار می‌کنند، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که تکلیف این ایرلاین‌ها به زودی مشخص شده و جرایم سنگین‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

تین نیوز

در شرایطی که برخی از ایرلاین‌ها با وجود برخورد و جریمه بازهم تخلفات کرونایی خود را تکرار می‌کنند، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که تکلیف این ایرلاین‌ها به زودی مشخص شده و جرایم سنگین‌تری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از نیمه سال گذشته پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه‌تری برای بخش‌های مختلف اقتصادی و صنایع تصویب و به آن‌ها اعلام شد. در حوزه پروازهای مسافری نیز ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد که ایرلاین‌های داخلی ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی گذشته از ابتدای مهر ماه سال گذشته موظف هستند که محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر را در همه پروازهای داخلی در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت کنند اما در این مدت برخی از ایرلاین‌ها نسبت به اجرای این پروتکل بی توجهی کرده و بارها مردم کلیپ‌هایی را در فضای مجازی منتشر کردند که نشان می‌داد خبری از رعایت این محدودیت کرونایی نیست و کابین پرواز پر از مسافر شده است.

حالا و با وجود اینکه اعتراض ایرلاین‌ها برای لغو این پروتکل به جایی نرسیده است، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردند که همه پروتکل‌های بهداشتی تا زمانی متولیان آن یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا تشخیص دهد برای همه ایرلاین‌های داخلی لازم الاجراست و در این راستا نظارت را برای اجرای صحیح آن‌ها تشدید خواهند کرد و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

البته در این میان برخی ایرلاین‌ها بارها و بارها این تخلفات را تکرار کرده‌اند و گویا از برخورد و جریمه اعمال شده درسی نگرفتند.

تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- اخیرا در این باره به ایسنا گفت: که تا زمانی وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی ضروری بداند، همه پروتکل‌های بهداشتی از جمله اعمال محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای داخلی رعایت خواهد شد.

وی افزود: شرایط و وضعیت کشور را از نظر بهداشتی و درمانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می‌کند و بنابراین شرکت‌های هواپیمایی و صنعت هوانوردی ملزم هستند تا زمانی که کشور از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت تعادلی نرسیده و متولیان بهداشت کشور تشخیص بدهند، همه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده رعایت خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسلما سلامت مردم در اولویت همه است و بنابراین شرکت‌های هواپیمایی باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را رعایت کنند.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با ایرلاین‌هایی که تخلفات کرونایی‌شان را تکرار کرده و محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را رعایت نمی‌کنند چه برخوردی خواهد شد؟ تاکید کرد: در گذشته جرایم بسیاری برای شرکت‌های هواپیمایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند در نظر می‌گرفتیم و به عنوان مثال مسیرهای پروازی‌شان را لغو می‌کردیم اما با توجه به اینکه برخی شرکت‌های هواپیمایی، تخلفاتشان در این زمینه مانند پذیرش مسافر بالاتر از سقف تعیین شده را تکرار کردند، جرایم‌شان را سنگین‌تر خواهیم کرد. در جلسه‌های پیش رو کمیته هوانوردی در سازمان هواپیمایی کشوری در صددیم تا جرایم دیگری برای این شرکت‌ها در نظر بگیریم و به زودی آن را اعلام خواهیم کرد.

البته پیش از این محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – نیز در این باره به ایسنا گفته بود که شرکت‌های هواپیمایی که تخلف‌های کرونایی‌شان را تکرار می‌کنند با جریمه‌های سنگین‌تری مواجه شدند و چندین مسیر پروازی برخی از آن‌ها لغو یا تعلیق شد که زیان سنگینی به آن‌ها وارد کرد.

وی افزود: برخی از این ایرلاین‌ها بر اساس گزارش‌های دریافت شده تخلفات‌شان را در خصوص پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تکرار کرده‌اند و بارها نام‌ برندهای آن‌ها در رسانه‌ها تکرار شده است اما مسلما درباره آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد و قطعا جریمه‌های سنگین‌تری در انتظار آن‌هاست.

ذیبخش اعلام کرد: درصورت بروز تخلف از سوی ایرلاین‌ها در وهله نخست تذکر شفاهی و اخطار به آن‌ها داده خواهد شد. پس از آن برخی مسیرهای پروازی داخلی آن‌ها لغو خواهد شد و نهایتا این لغو مجوز در مسیرهای پروازی خارجی برای این شرکت‌های هواپیمایی اعمال خواهد شد و سازمان هواپیمایی کشوری با هیچ شرکت و شخصی تعارف ندارد. اما جریمه‌های ما صوری نیست و ایرلاین‌ها ضرر و زیان بسیاری از همین جریمه ها متحمل شدند.

با توجه به این اظهارات باید دید چه جرایمی در انتظار ایرلاین‌های مختلف کرونایی است که بارها تخلفات‌شان را تکرار کرده‌اند و مردم نسبت به آن‌ها بارها اعتراض کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.