| کد خبر: 207417 |

رویترز مدعی شد:

◄ ایران، جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی را به اوکراین تحویل می‌دهد

خبرگزاری رویترز به نقل از فرهاد پرورش، نماینده ایران در ایکائو مدعی شده که سازمان هواپیمایی کشوری ایران به این سازمان خبر داده که حاضر است جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل مقامات اوکراینی بدهد.

تین نیوز

خبرگزاری رویترز به نقل از فرهاد پرورش، نماینده ایران در ایکائو مدعی شده که سازمان هواپیمایی کشوری ایران به این سازمان خبر داده که حاضر است جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی را تحویل مقامات اوکراینی بدهد.

به گزارش تین نیوز، به ادعای این خبرگزاری، فرهاد پرورش که هم اکنون در مونترال کانادا مستقر است گفته است: «سازمان هواپیمایی کشوری ایران، از دیگر کشورهایی که برای تحقیقات پیرامون سقوط این هواپیما ذی‌نفع هستند؛ دعوت کرده تا در فرایند بررسی محتویات جعبه سیاه مشارکت کنند.»

۱۸ دی ماه امسال یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط پروازی اوکراین اینترنشنال به اشتباه و با خطای انسانی، مورد اصابت پدافند هوایی ایران قرار گرفت و سقوط کرد. در این سانحه تمامی مسافران و خدمه این هواپیما کشته شدند. از آن زمان تاکنون کشمکش میان مسئولان اوکراینی و کانادایی با سازمان هواپیمایی کشوری برای تحویل جعبه های سیاه هواپیمای سقوط کرده ادامه داشت و به گفته رویترز، تصمیم جدید مسئولان سازمان هواپیمایی ایران، به این مجادلات دوماهه پایان می‌دهد. 

رویترز مدعی شده که تصمیم ایران برای تحویل جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به مقامات اوکراین، پای مسئولان هوایی کشورهای آمریکا، کانادا، اوکراین و حتی کارشناسان ایکائو را به روند تحقیقات این پرونده باز کند. 

فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر امور خارجه کانادا با استقبال از این تصمیم سازمان هواپیمایی ایران، عنوان کرده که «در صورتی که تحویل جعبه های سیاه به اوکراین داده نشوند، تهران آنها را به فرانسه خواهد فرستاد. در هر صورت ما متخصصان خود را برای بررسی محتویات جعبه سیاه هواپیما به یکی از این دو کشور خواهیم فرستاد.»

همزمان، آندری شوچنکو، سفیر اوکراین در کانادا نیز در توئیتر خود اقدام سازمان هواپیمایی ایران را «یک نتیجه مهم» نامید. 

بنابر این گزارش، تحویل جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی تا دو هفته دیگر صورت خواهد گرفت. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.