| کد خبر: 205927 |

◄ سازمان هواپیمایی در انتظار دستورالعمل مقابله با شیوع کرونا

با وجود مرگ 4 نفر بر اثر ابتلای به ویروس کرونا و احتمال شیوع این بیماری در شهرهای مختلف کشور، پیگیری‌ها نشان می دهد تاکنون وزارت بهداشت دستورالعملی به سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اقدامات جدی برای مقابله با ویروس کرونا در پروازها و فرودگاه‌ها داده نشده است.

تین نیوز

با وجود مرگ 4 نفر بر اثر ابتلای به ویروس کرونا و احتمال شیوع این بیماری در شهرهای مختلف کشور، پیگیری‌ها نشان می دهد تاکنون  وزارت بهداشت دستورالعملی به سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر اقدامات جدی برای مقابله با ویروس کرونا در پروازها و فرودگاه‌ها داده نشده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، برای مثال در حوزه شهری، مترو و اتوبوس‌رانی با توجه به دستورالعمل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت دریافت کرده‌اند اقدام به ضدعفونی تمامی اماکن، اتوبوس‌ها و قطارهای مسافری و سایر اقدامات لازم کرده‌اند. اما این دستورالعمل برای هواپیماها صادر نشده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با تین‌نیوز در پاسخ به این سؤال که برای افزایش ضریب بهداشت در پروازها و فرودگاه‌ها چه اقداماتی انجام گرفته است، توضیح داد: هر آنچه که وزارت بهداشت تشخیص بدهد که باید در فرودگاه و پروازها صورت بگیرد؛ همکاری لازم با وزارت بهداشت را خواهیم داشت.

او در ادامه گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور هر چه که وزارت بهداشت تشخیص بدهد ما در بخش هوایی به آن اقدام خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با خبرنگار ما توضیحی در خصوص اینکه در حال حاضر چه اقدامی مانند ضدعفونی هواپیما برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است، نداد و ظاهراً این سازمان به عنوان متولی صنعت حمل و نقل هوایی تنها منتظر ارائه دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است و به خودی خود قصد ندارد اقدامی انجام دهد؛ هر چند که ممکن است این انتظار سازمان هواپیمایی کشوری عواقب ناخوشایندی را برای کشور در پی داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.