| کد خبر: 204361 |

سازمان هواپیمایی:مسافری به دلیل «کرونا» قرنطینه نشده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافر مبتلا به کرونا تاکنون وارد کشور نشده است، گفت: همه فرودگاه‌های بین‌المللی تحت کنترل ویژه برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس «کرونا» در ایران هستند.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مسافر مبتلا به کرونا تاکنون وارد کشور نشده است، گفت: همه فرودگاه‌های بین‌المللی تحت کنترل ویژه برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس «کرونا» در ایران هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، «رضا جعفرزاده» گفت: مطابق قوانین ایکائو، سازمان هواپیمایی کشور این اجازه را دارد که در صورت گزارش از ورود مسافر مبتلا به «ویروس کرونا» دستور قرنطیه و عدم ورود مسافر به کشور را بدهد؛ با این حال تاکنون در هیچ کدام از فرودگاه‌های بین المللی با مورد مشکوکی مواجه نشدیم.

وی با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت با بخش هوایی کشور، معاینه مسافران و خدمه پروازی پروازهای ورودی از چین و آسیای شرقی در فرودگاه امام خمینی(ره) آغاز شده است، گفت: مرکزی به اسم «بهداشت مرزی» به صورت دائم در فرودگاه‌های بین المللی مستقر است که رصد وضعیت مسافران را بر عهده دارد.

به گفته جعفرزاده بسته به عادی یا غیرعادی بودن شرایط، وظیفه این مرکز در فرودگاه‌های بین المللی سطح کشور شدت و ضعف پیدا می‌کند.

جعفرزاده در خصوص اینکه آیا تاکنون پروازی از مبدا چین و کشورهایی که در آنها این ویروس شیوع پیداکرده است، متوقف شده است، گفت: تاکنون هیچ پروازی متوقف نشده است و این تصمیم مشروط به گزارش وزارت بهداشت از وجود این ویروس در داخل کشور است که تاکنون چنین گزارشی نه از وزارت بهداشت و نه از فرودگاه امام خمینی نداشتیم.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی تمام گزینه های احتمالی با هدف عدم ورود این ویروس به داخل کشور بررسی خواهد شد اما ورود از طریق مرزهای هوایی کمترین احتمال را دارد.

سازمان هواپیمایی همچنین از مردم خواست اطلاعیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را جدی بگیرند تا در مواجه احتمالی با این ویروس عملکرد مناسبی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، تعداد مبتلایان به کرونا در چین به ۷۲۹ تن افزایش یافته و در مجموع در ۲۹ استان این کشور حدود یکهزار و ۲۸۷ مورد آلوده به این ویروس گزارش شده است. شمار قربانیان ویروس جدید کرونا به سرعت در حال افزایش بوده و تعداد جان باختگان از ۲۴ تن به ۴۱ نفر رسیده است.

شیوع یک ویروس اسرارآمیز از خانواده کرونا که شبیه بیماری ذات الریه است برای نخستین بار در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان واقع در استان مرکزی هوبی چین گزارش شد. چین با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، تا کنون راه‌های ورود و خروج هشت شهر در استان هوبی را بسته است.

این ویروس علاوه بر چین در ۱۱ کشور دیگر از جمله آمریکا، فرانسه و استرالیا نیز مشاهده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.