| کد خبر: 203420 |

عابدزاده : با اطمینان می‌گوییم که به هواپیما موشک نخورده است

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه موشکی به هواپیمای مسافربری اوکراینی اصابت نکرده‌است و هرگونه اظهارنظر درخصوص اصابت موشک اقدامی غیرکارشناسی است گفت: خلبان باید هواپیما را نجات می داده و فرصت تماس نداشته است و بعد از (TAKE OFF) با برج مراقبت مهرآباد تماس گرفته و اجازه صعود به ارتفاع ۲۶ هزار پا را درخواست کرد.

تین نیوز

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه موشکی به هواپیمای مسافربری اوکراینی اصابت نکرده‌است و هرگونه اظهارنظر درخصوص اصابت موشک اقدامی غیرکارشناسی است گفت: خلبان باید هواپیما را نجات می داده و فرصت تماس نداشته است و بعد از (TAKE OFF) با برج مراقبت مهرآباد تماس گرفته و اجازه صعود به ارتفاع ۲۶ هزار پا را درخواست کرد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، علی عابدزاده روز جمعه در پایان جلسه ویژه بررسی علل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دو روز گذشته اخباری توسط سیاستمداران آمریکایی و کانادایی به استحضار جهان رسیده که توقع داریم چنانچه این اخبار جنبه تخصصی دارد به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: تاکید می کنیم اگر اظهارات سیاستمداران آمریکایی و کانادایی از طرف سازمان های رسیدگی به سوانح دو کشور است باید از طریق ایکائو به دنیا اعلام شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مثل ایران که گزارش اولیه سانحه سقوط را در سایت سازمان هواپیمایی خود منتشر کرد آمریکا نیز جرات و جسارت داشته باشد که یافته های خود را چه پشتوانه علمی داشته و مطابق ساختار انکس ۱۳ ایکائو جنبه فنی دارد به دنیا نشان دهد.

عابدزاده یادآور شد: اطلاعاتی که در جعبه سیاه هواپیما درخصوص پارامترهای پروازی و صحبت های خلبان وجود دارد برای اعلام نظر سازمان هواپیمایی حیاتی است به همین دلیل جعبه سیاه طراحی شده تا صدها اطلاعات پروازی که قابلیت آنالیز دارد از آن استخراج شود؛ هرگونه اطلاعاتی قبل از تحلیل جعبه سیاه کارشناسی نیست.

وی تصریح کرد: با اطمینان می گوییم که به این هواپیما موشکی اصابت نکرده است، هواپیما بیش از ۱.۵ دقیقه در آتش در حال پرواز بوده و محل سقوط هواپیما نشان می دهد که خلبان تصمیم به بازگشت داشته است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درخصوص علت عدم تماس خلبان برای تغییر مسیر با برج مراقبت گفت: خلبان باید هواپیما را نجات می داده و فرصت تماس نداشته است و بعد از اوج گرفتن (TAKE OFF)با برج مراقبت مهرآباد تماس گرفته و اجازه صعود به ارتفاع ۲۶ هزار پا را درخواست کرد.

عابدزاده تاکید کرد: هرگونه اظهارنظر درخصوص اصابت موشک کاری غیرکارشناسی است و دلیل سقوط بعداز بازگشایی جعبه سیاه مشخص می شود.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: ایران توانایی خواندن جعبه سیاه در شرایط عادی را دارد اما به دلیل صدمه خوردن این جعبه امکان استخراج مستقیم اطلاعات کار دشواری است. ما به نرم افزاز و سخت افزارهای ویژه ای نیاز داریم که در کشور وجود دارد اما چنانچه به دلیل صدمه به جعبه سیاه نتوانیم اطلاعات را استخراج کنیم از کشورهای دیگر کمک می گیریم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این که گفته می شود موشک به هواپیما برخورد کرده است، نمی تواند از نظر علمی درست باشد این که شی به هواپیمایی برخورد کند و هواپیما نیز در مدت بین ۶۰ تا ۷۰ ثانیه در هوا پرواز کند، قابل قبول نیست.

عابدزاده درباره احتمال شیلک به بال هواپیما هم گفت: این گونه نیست، قطعات جمع آوری شده هواپیما در منطقه خیلی محدود است اگر  انفجاری در بالا رخ داده باشد، می بایست پراکندگی قطعات بیشتر می شد.

وی ادامه داد: تجربه های گذشته در مورد اصابت موشک به هواپیما در کشورهای مختلف نشان می دهد که گستره پخش قطعات آن هواپیما بسیار زیاد بوده است.

عابدزاده در باره دعوت از سایر کشورها نیز گفت: ازکشور سوئد به خاطر وجود اتباعی از این کشور در هواپیما و از کانادا هم دعوت به عمل آمده تا به ایران سفر کرده و بر امور سانحه نظارت کنند و این اطلاع رسانی به سایر کشورها بیانگر صداقت ما در عملکرد است.

وی تاکید کرد: اجازه می دهیم آمریکایی ها، فرانسوی ها، کانادایی ها، سوئدی ها و اوکراینی ها در ایران نحوه رسیدگی به سانحه را مشاهده کنند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 0

    بعد از اطلاعیه نیروهای مسلح در باره ی علت سانحه ، اگر من جای آقای عابد زاده بودم بابت این همه اظهارات خلاف واقع استعفا میکردم