| کد خبر: 203227 |

سازمان هواپیمایی:آسمان ایران برای پروازهای عبوری امن است

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل هواپیمایی کشوری اعلام کرد آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی برای پروازهای عبوری است.

تین نیوز

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل هواپیمایی کشوری اعلام کرد آسمان ایران جزو امن‌ترین مناطق پروازی برای پروازهای عبوری است.

به گزارش تین‌نیوز، «مرتضی دهقان» روز سه شنبه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:هیچ تغییری در پروازهای آسمان ایران رخ نداده و پروازهای عبوری کما فی السابق در حال انجام است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این که آسمان ایران امن است، تصریح کرد: ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین امنیت را برای پروازهای عبوری دارد و مانند گذشته پرواز کشورهای دیگر را از فراز آسمان خود می پذیرد. تاکنون هیچ کشوری برای پرواز از آسمان ایران محدودیت ایجاد نکرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ماه گذشته درباره آخرین وضعیت پروازهای عبوری گفته بود: سال گذشته روزانه هزار پرواز عبوری از فراز آسمان ایران داشتیم.

امسال در مقطعی و بعد از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکای توسط ایران، اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا طی پیامی به ایرلاین‌هایی که از فضای ایران عبور می کنند هشدار داد که از نظر آمریکا آسمان ایران فضای امن و مناسبی برای پروازهای عبوری نیست چون احتمال تعرض وجود دارد؛ بر همین اساس آمار پروازهای عبوری کاهش یافت ولی پس از مدت کوتاهی با اطمینان یافتن شرکت‌های هواپیمایی از امنیت آسمان ایران تعداد پروازهای عبوری دوباره افزایش یافت و اکنون روزانه به ۹۰۰ پرواز رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.