| کد خبر: 181154 |

واکنش سازمان صنایع هوایی به خبر تین‌نیوز

◄ نهادهای غیر مسئول از اظهارنظر در خصوص ساخت هواپیما خودداری کنند

سازمان صنایع هوایی ایران نسبت به انتشار خبری در تین‌نیوز مبنی بر «پیشرفت پروژه ساخت هواپیمای بومی 72 نفره؛ فقط 8 درصد» واکنش نشان داده است.

تین نیوز

سازمان صنایع هوایی ایران نسبت به انتشار خبری در تین‌نیوز مبنی بر «پیشرفت پروژه ساخت هواپیمای بومی 72 نفره؛ فقط 8 درصد» واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در توضیحات سازمان صنایع هوایی  عنوان شده است، در تاریخ 15 دی‌ماه 97 خبری با عنوان «پیشرفت پروژه ساخت هواپیمای بومی 72 نفره؛ فقط 8 درصد» به نقل از دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این شبکه خبری منتشر شده که در فضای رسانه‌ای کشور بازنشر داشته است. جالب آن‌که 3 روز بعد نیز خبری با عنوان  «اظهارات متناقض بر سر ساخت هواپیما 72 نفره» در آن شبکه خبری منتشر شده ه به نقل از دکتر ستاری، تاکید شده که «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساخت هواپیمای بومی» ندارد.

در ادامه آمده است؛ از سوی دیگر به موجب اساسنامه سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح که در تاریخ 1383/9/25 به تصویب هیات محترم وزیران و مقام معظم رهبری  (مدظله‌العالی) رسیده است  مأموریت‌های طراحی، ساخت، تولید، خرید، فروش، بهره‌برداری، تعمیران اساسی، پشتیبانی، بازسازی و نوسازی انواع هواپیماهای بال ثابت، بالگرد، پهپاد و سایر وسایل نقلیه هوایی و موتور، قطعات، مجموعه‌ها، و متعلقات مربوط با رعایت قوانین و مقررات مربوط از طریق شرکت‌های زیرمجموعه سازمان صنایع هوایی انجام می‌شود.

از همین‌رو متأسفانه هر از چندی اخبار مختلفی به نقل از نهادهای غیرمسئول کشور، از ساخت هواپیماهای آموزشی و تجاری در ظرفیت‌های مختلف 150 نفره با وعده‌های زمانی کوتاه‌مدت به گوش می‌رسد که عدم انجام و یا به ثمر نرسیدن آن‌ها در موعد زمانی مقرر، علاوه بر ایجاد تردید و شبهه‌افکنی در پیشرفته‌ای هوایی موجود کشور، به اعتماد افکار عمومی بر خودباوری و توانمندهای صنعت هوایی کشور آسیب می‌رساند.

سازمان صنایع هوایی کشوری افزوده است؛ سازمان صنایع هوایی به‌عنوان متولی به‌کارگیری ظرفیت‌های طراحی، ساخت و تولید هواپیمای مسافربری در کشور، ضمن عدم تائید خبر « پیشرفت پروژه ساخت هواپیمای بومی 72 نفره؛ فقط 8 درصد» تأکید دارد به‌منظور احترام به حقوق مخاطبان علاقه‌مند به پیشرفت‌های هوایی کشور و نیز افزایش حمایت و اعتماد افکار عمومی به جهادگران عرصه صنعت هوایی کشور، اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق اخبار و رویدادهای مرتبط با ساخت و تولید هواپیماهای مسافربری در کشور صرفاً از طریق روابط عمومی این سازمان صورت می‌گیرد.

photo_2019-01-19_13-52-17

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.