| کد خبر: 181050 |

سخنگوی سازمان توضیح داد:

◄ دلیل اطلاع‌رسانی اشتباه سازمان هواپیمایی در سانحه هواپیمای ارتش

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی این سازمان در سانحه هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را مطرح کرد.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی این سازمان در سانحه هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را مطرح کرد.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز، در خصوص واکنش برخی در شبکه‌های مجازی مبنی بر نحوه اطلاع‌رسانی خبرهای حادثه هواپیمای ارتش توسط سازمان هواپیمایی و سخنگوی این سازمان، عنوان کرد: به دلیل اینکه سیستم اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری و شخص بنده زیر سؤال رفته باید عرض کنم، قطعاً مسائل مهمی مانند این سوانح را بدون اطلاع از مراجع اصلی روابط سازمان سازمان هواپیمایی منتشر نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیستم اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدا اطلاعات را از مراجع مربوطه دریافت می‌کند و سپس اقدام به اطلاع‌رسانی می‌کند، افزود: روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری حتی اگر اطلاع داشته باشد که چه نوع هواپیمایی سانحه دیده، استناد آن در امر اطلاع رسانی به مراجع مربوطه است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه قطعاً در اطلاع‌رسانی لازمه این است از مرجع مربوطه سؤال و سپس اطلاع‌رسانی شود و این کار به مانند گذشته از سوی روابط عمومی سازمان هواپیمایی انجام شده است، بیان کرد: در همان لحظات اولیه سانحه، حجم تماس رسانه‌ها بسیار زیاد بود و همه قصد داشتند در همان لحظات اولیه اخبار را داشته باشند و این موضوع کاملاً طبیعی بود؛ بدین ترتیب در همان لحظات اولیه خبری که از سوی مراجع ذی‌ربط به بنده رسید را به دوستان رسانه مطرح کردم.

جعفرزاده

جعفرزاده با بیان اینکه برای مسائل مهمی مانند سانحه لازم است که خبر از مراجع مربوطه به بنده داده شود و بنده نیز این کار را به مانند گذشته انجام دادم، افزود: بنده نسبت به این موضوع حساسیت داشتم که از مراجع مربوطه سؤال کنم که هواپیما چه مدلی و برای چه کشوری است از همین رو قطعاً بنده بدون اطلاع از مرجع مسئول سخنی نگفتم از همین رو زیر سؤال بردن سیستم اطلاع‌رسانی امری غیرمنصفانه است.

وی اضافه کرد: برخی انتقاد داشتند که چرا بنده این موضوع را پس از اعلام آن تکذیب نکردم و سخنی نگفتم، باید توضیح بدهم که در همان لحظاتی که مشخص شد هواپیما سانحه دیده متعلق به کجا است مسئولیت اطلاع‌رسانی به عهده روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و اگر قرار بود ادامه اطلاع‌رسانی توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام بگیرد حتماً نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دادم. بنده در همان لحظات اولیه سانحه با سیل عظیم تماس دوستان رسانه مواجه شدم و از آن‌ها درخواست داشتم که اجازه بدهند بنده اطلاعات درست خود را از مراجع مربوطه دریافت کنم اما متأسفانه در همان لحظات این اجازه به بنده داده نشد از همین رو قضاوت اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری غیرمنصفانه بود.

طبق گفته جعفر زاده؛ زمانی که چنین سوانحی اتفاق می‌افتد یک فرصت کوتاهی نیاز است که علامت ثبت، مدارک استاندار پرواز و اطلاعات دیگر از مراجعه مربوطه گرفته شود این در حالی است که حتی این فرصت کوتاه هم نبود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اقا شما که بلد نیستی اطلاع رسانی کنی چرا اسم خودتو گذاشتی سخنگو؟؟ خبرنگار زنگ می زنه بگو من اطلاعی ندارم صبر کن اطلاعات بگیرم بهت بدم دیگه صغرا کبرا نداره سوتی دادی گاف دادی بگو سوتی دادم!