| کد خبر: 180216 |

◄ تاخیر 35 درصدی پروازهای آبان ماه

گزارش عملکرد پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی در آبان ماه سال جاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد که بر اساس آن در آبان ماه سال جاری شاهد رشد حدود 3 درصدی پروازها به نسبت مشابه سال گذشته هستیم.

تین نیوز

گزارش عملکرد پروازهای داخلی شرکت هواپیمایی در آبان ماه سال جاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد که بر اساس آن 35 درصد پروزاهای داخلی با تاخیر انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، بر اساس آمار منتشر شده، شرکت‌های هواپیمایی در آبان ماه سال جاری 4 هزار و 914 پرواز انجام داده‌اند که هزار و 654 پرواز با تأخیر انجام گرفته است بررسی آمار رسمی سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد حدود 35 درصد پروازهای آبان‌ امسال ایرلاین‌های داخلی با تأخیر انجام شده که نسبت به ماه پیش از آن 8 درصد کاهش یافته است. 

در این میان شرکت هواپیمایی آسمان با 781 پرواز، ایران‌ایر با 653، ماهان با 649، زاگرس با 562، کاسپین با 358، آتا با 355 به ترتیب بیشترین پرواز را در آبان ماه را داشته‌اند. در این میان پویا ایر با 50، معراج با 68، تابان با 69، وارش با 78، ساها با 85، سپهران با 125، کارون با 142 به ترتیب کمترین تعداد پروازهای داخلی از فرودگاه مهرآباد را در آبان ماه 97 به نام خود ثبت کرده‌اند.

شرکت هواپیمایی ماهان در آبان ماه بیشترین پروازهای به‌موقع را در میان 16 شرکت هواپیمایی به خود اختصاص داد به‌طوری که از 649 پروازی که انجام داده است 485 پرواز آن به‌موقع انجام گرفته است که پس از آن ایران‌ایر با 450، آسمان با 446، زاگرس با 401 به ترتیب بیشترین میزان پروازهای به‌موقع را داشته‌اند.

آمار تعداد پروازهای تأخیر دار نشان می‌دهد که آسمان با 335 پروار تأخیردار رده اول را به خود اختصاص داده و پس از آن ایران‌ایر با 203، آتا با 180، ماهان 164 و زاگرس 161 به ترتیب با بیشترین میزان پروازهای تاخیرداری در رتبه دوم تا پنجم قرار گرفتند.

گفتنی است در آبان ماه امسال، مجموعا ۴ هزار و ۹۱۴ سورتی پرواز انجام شده که نسبت به ماه قبل از آن (مهر ۹۷) که ۴ هزار و ۷۷۷ سورتی پرواز به ثبت رسیده بود، ۲.۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

آبان 97

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.