| کد خبر: 175211 |

سخنگوی سازمان هواپیمایی به تین‌نیوز توضیح می‌دهد؛

◄ چرا سازمان هواپیمایی «آمار تاخیرهای پروازی» را اعلام نمی‌کند؟

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: پس از یک ساماندهی مناسب در راستای درج علل و عوامل موثر بر تاخیرهای پروازی آمار تاخیرهای شرکت هواپیمایی منتشر خواهند شد.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد: پس از یک ساماندهی مناسب در راستای درج علل و عوامل موثر بر تاخیرهای پروازی آمار تاخیرهای شرکت هواپیمایی منتشر خواهند شد.

رضا جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در توضیح به این مسئله که چرا سازمان هواپیمایی کشوری چند ماهی است که گزارش تاخیرات پروازی شرکت‌های هواپیمایی را در سایت منتشر نکرده است، عنوان کرد: در رابطه با درج گزارش تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی قرار است یکسری ساماندهی انجام بگیرد.

او در توضیح این مسئله گفت: گزارش تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی که در گذشته منتشر می‌شد بیانگر این بود که تمامی تاخیرها تنها به ایرلاین‌ها مربوط می‌شود این در حالی است عوامل بسیاری در تاخیرها دخیل هستند که بروز آن خارج از اراده شرکت‌های هواپیمایی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که شرایط جوی یکی از عواملی است که باعث به وجود آمدن تاخیر در پروازها می‌شود و این موضوع خارج از اراده شرکت هواپیمایی است، خاطرنشان کرد: این شرط انصاف نیست که تمام این مسائل به‌پای ایرلاین نوشته شود.

جعفرزاده اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری باید هم ناظر بر خدمات‌دهنده و هم خدمات‌گیرنده باشد و همه مسائل را به شکل منطقی و اصولی خودش انجام بدهد؛ از طرف دیگر باید به‌مثابه یک پلیس هوایی هم پاسخگوی دولت باشد و هم ضامن انطباق قوانین و مقررات خاص خودش از همین‌رو در حال حاضر انتشار آمارهای پروازی که در رسانه‌های منعکس می‌شود به دلیل این‌که تمام عوامل موثر در آن بررسی نشده قابل قبول نیست.

وی افزود: بر همین اساس لازم است با یک ساماندهی درست تمام عوامل موثر بر تاخیرها به‌صورت دقیق و شفاف در آمار تاخیرهای شرکت‌های هواپیمایی موردبررسی قرار داده شود.

او تصریح کرد: در حال حاضر با انتشار این آمار به افکار عمومی طوری القا می‌کنیم که این شرکت هواپیمایی عملکرد مناسبی ندارد. در واقع ما با این کار علیه یک ایرلاین ضدتبلیغ می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پس از یک ساماندهی مناسب در راستای درج علل و عوامل مؤثر بر تأخیرهای پروازی آمارها منتشر خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.