| کد خبر: 171681 |

◄ حذف پروازهای چارتری تا تابستان97؛ در حد «وعده» ماند

در حالی وعده حذف پروازهای چارتری از پایان تابستان 97 داده شده بود که این روزها چارتر کنندگان در غیاب دستگاه‌های نظارتی می‌تازند و ظاهراً برنامه جدی برای حذف پروازهای چارتری وجود ندارد.

تین نیوز

در حالی وعده حذف پروازهای چارتری از پایان تابستان 97 داده شده بود که این روزها چارترکنندگان در غیاب دستگاه‌های نظارتی می‌تازند و ظاهراً برنامه جدی برای حذف پروازهای چارتری وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، بسیاری از کارشناسان موضوع گرانی پروازها را معضلی به نام پروازهای چارتری می‌دانند. چنان‌که روز گذشته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از پرواز‌های چارتری به عنوان «بزرگ‌ترین معضل» و عامل «گرانی بلیت‌های هواپیما» یاد کرد.

اواخر سال گذشته بود که حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در یک نشست خبری از حذف پروازهای چارتری خبر داده بود.

او در این نشست عنوان کرد که پروازهای چارتری از تابستان امسال حذف خواهد شد. رفیعی در ادامه به این موضوع اشاره داشت که متأسفانه پدیده پروازهای چارتر در کشور بسیار وسیع شده است که باید جلوی این موضوع را گرفته شود و سازمان هواپیمایی کشوری در این زمینه مصمم است.

رفیعی گفت: از ابتدای تابستان سال 97 هیچ پرواز چارتری در مسیرهای داخلی کشور نخواهیم داشت و این باعث می‌شود عرضه و تقاضا هم‌زمان باهم به جلو برود.

در بهمن ماه سال گذشته هم رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از حذف تدریجی پروازهای چارتری خبر داده بود و عنوان کرد که شرکت‌های هواپیمایی، لازم است نسبت به مدیریت فروش خود با هدف حذف تدریجی پروازهای چارتری اقدامات لازم را انجام دهند اما به نظر می رسد در حال حاظر این سازمان برنامه خاصی برای این امر مهم ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، توقف پرداخت ارز دولتی به شرکت‌های هواپیمایی باعث شده نرخ بلیت‌های پروازهای داخلی و خارجی به یک‌باره رشد جهشی قابل‌توجهی را به دنبال داشته باشد که به اعتقاد بسیاری در حال حاضر عدم نظارت به پروازهای چارتری در این شرایط یکی از اصلی‌ترین دلایل  افزایش قیمت پروازهای داخلی است و چارتر کنندگان در غیاب دستگاه‌های نظارتی می‌تازند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.