| کد خبر: 162404 |

◄ توضیح رئیس سازمان هواپیمایی درباره استخراج اطلاعات جعبه‌سیاه هواپیمای «آسمان»

پس از پیداشدن جعبه سیاه هواپیما ATR آسمان و تحویل آن به سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شد که به دلایل صدمه‌های وارده به جعبه سیاه ممکن است نتوان تمام اطلاعات مربوط به آن را استخراج کرد.

تین نیوز

پس از پیداشدن جعبه سیاه هواپیما ATR آسمان و تحویل آن به سازمان هواپیمایی کشوری، اعلام شد که به دلیل صدمه‌های وارده به جعبه سیاه ممکن است نتوان تمام اطلاعات مربوط به آن را استخراج کرد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری  در این باره گفت: استخراج تمام اطلاعات جعبه سیاه نیازمند بررسی‌های فنی و تخصصی توسط بخش‌های مختلف متخصصان صنعت هوانوردی است و فرانسه به‌عنوان کشور سازنده نیز در این زمینه کمک می‌کند.

عابدزاده افزود: اطلاعات جعبه سیاه در داخل نیز قابل‌دسترسی است؛ اما ممکن است به کمک فرانسوی‌ها نیز احتیاج داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: هرچند که اطلاعات جعبه سیاه در داخل کشور قابل‌خواندن است، اما کمک فرانسوی‌ها بستگی به عمق اطلاعاتی است که ما به آن نیاز داریم تا علت بروز این سانحه هوایی مشخص شود.

او با اشاره به سفر کارشناسان فرانسوی به ایران بیان کرد: این هیأت فرانسوی که کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه نیز در آن حضور داشتند، کمک‌های فنی خوبی به کارشناسان ایرانی دادند تا متخصصان ایرانی بتوانند در این زمینه اظهارنظر دقیقی را ارائه دهند.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری کارشناسان فرانسوی اعلام کرده‌اند که آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستند. او افزود: در مدتی که کارشناسان فرانسوی در ایران بودند با ارائه کمک‌های فنی به کارشناسان ایرانی کمک کردند که به چه شکلی فرآیند استخراج اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای ای‌تی‌آر را دنبال کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.