| کد خبر: 140896 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ کمبود ناوگان در پروازهای حج را مدیریت خواهیم کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما برای پروازهای حج با کمبود ناوگان مواجه هستیم اما این مشکلات را مدیریت خواهیم کرد گفت: پروازهای حج امسال مصادف شده با حجم پیک سفرها، در همین راستا امسال کار سنگینی را خواهیم داشت.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما برای پروازهای حج با کمبود ناوگان مواجه هستیم اما این مشکلات را مدیریت خواهیم کرد گفت: پروازهای حج امسال مصادف شده با حجم پیک سفرها، در همین راستا امسال کار سنگینی را خواهیم داشت.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز با بیان اینکه پروازهای حج امسال با سال گذشته کمی متفاوت‌تر است، عنوان کرد: در ابتدا قرار بود 50 درصد مسافران حج را شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 50 درصد دیگر را شرکت‌های عربستان سعودی جابه‌جا کنند، اما متاسفانه در آخرین لحظات طرف سعودی از این موضوع امتناع کرد و اکنون 75 درصد پروازها را هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» انجام خواهد داد.

وی در این رابطه ادامه داد: این موضوع تغییراتی در برنامه سازمان هواپیمایی کشوری ایجاد کرد اما ما از تمام امکانات موجود برای برقراری هر چه بهتر پروازهای حج استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال حدود 86 هزار نفر به حج اعزام شدند، ابراز داشت: پروازهای حج تمتع 96 حدود دو ماه به طول خواهد انجامید و 280 پرواز برای رفت و 280 پرواز برای برگشت خواهیم داشت.

عابدزاده با اظهار به اینکه پروازهای سال جاری با اندکی تغییرات صورت خواهد گرفت، بیان کرد: در گذشته تمام پروازها به صورت یکنواخت در طول روزها انجام می‌شد ولی امسال با توجه به محدودیت‌های که در هتل‌های مدینه ایجاد شده پروازها به صورت سینوسی است، یعنی برخی از روزها شاهد تعداد پروازها بسیار بالا و در برخی دیگر روزهای با تعداد کم پروازها روبه‌رو خواهیم بود و این امر حجم کارهای فرودگاهی را بالا خواهد بود.

وی گفت: در سال جاری میزان پذیرش حجاج از طرف عربستان سعودی افزایش یافته و با توجه به محدود و ثابت بودن امکانات فرودگاهی در عربستان فشار زیادی بر خطوط هوایی ایران خواهد گذاشت و از طرفی تمام کشورها در پروازهای برگشت برای بازگشت زائران خود تعجیل دارند یک حجم بالایی از کار به تمام شرکت‌های هواپیمایی تحمیل خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه پروازهای حج امسال مصادف شده با حجم پیک سفرها و در همین راستا امسال کار سنگینی را خواهیم داشت، تصریح کرد: من از تمام شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های کشور تقاضامندم که همکاری کنند تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه با توجه به فشارهای موجود بنده قبل از شروع پروازها، از تمام مردم به خاطر نواقص موجود عذرخواهی می‌کنم، گفت: انشاالله با همکاری مردم، خطوط هوایی و فرودگاه‌های کشور این مشکلات را پشت سر بگذاریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پیک پروازهای هوایی، برای پروازهای حج با کمبود ناوگان مواجه خواهیم بود؟» توضیح داد: ما با مشکلات ناوگان مواجه هستیم اما با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم این مشکلات مرتفع خواهد شد و در همین رابطه کلیه شرکت‌های هواپیمایی با سازمان هواپیمایی کشوری همکاری می‌کنند و مشکلات را مدیریت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.