| کد خبر: 11645 |

رییس سازمان هواپیمایی در پاسخ به تین نیوز اظهار کرد:

◄ محدود شدن پروازهای چارتر، همزمان با اجرای آزادسازی / پرواز بسیاری از هواپیماهای زمین‌گیر در تابستان

تین نیوز | رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با اعلام خبر ورود محموله ای شامل قطعات هواپیما به کشور، از پرواز تعداد قابل توجهی از هواپیماهای زمین گیر در تابستان خبر داد.

علیرضا جهانگیریان در حاشیه اختتامیه همایش ایمنی در حمل و نقل هوایی، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش تین نیوز درباره افزایش قیمت ها در حاشیه اجرای قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، اظهار کرد: ما از هفته گذشته، متنوع سازی نرخ ها را داشته ایم که هم کاهش و هم افزایش را در بر داشته و سقف آن، 30 درصد است.

جهانگیریان با اشاره به خدمات حاشیه ای این قانون، گفت: در این باره ابلاغیه ای به شرکت ها درباره صدور بلیت داشتیم که طی آن، بحث چارتری محدود می شود. همچنین نحوه لغو کردن بلیت ها باید روی بلیت درج شود.

وی با اشاره به اجرای این قانون با نظارت سازمان هواپیمایی افزود: تا امروز هفت شرکت از 16 شرکت هواپیمایی لیست قیمت خود را به ما ارسال کرده اند و ابلاغ سازمان را دریافت کرده اند و سایر شرکت ‌ها هم درحال مذاکره هستند تا قیمتشان، در محدوده توافق شده بین ما و شرکت‌های هواپیمایی قرار بگیرد.

جهانگیریان افزود: با اجرای این طرح متوسط افزایش قیمت ها، 10 درصد بوده در حالی که اگر قرار بود افزایش قیمتی ناشی از تورم یا افزایش قیمت سوخت داشته باشیم، این میزان حداقل 20 درصد بیشتر بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به این‌که متنوع سازی این قیمت ها با این پیش فرض که این طرح می تواند منجر به افزایش ظرفیت پذیرش مسافران شود، اضافه کرد: این طرح می تواند درآمد شرکت‌های هواپیمایی هم افزایش دهد و این شرکت‌ها پذیرفته‌اند با درصد کمتری افزایش به فروش بلیت‌های خود ادامه دهند.

جهانگیریان ادامه داد: شماره تلفن‌هایی در سایت سازمان هواپیمایی کشور قرار دارد که هموطنان می توانند با تماس با این سازمان، تخلفات را اعلام کنند.

ورود اولین محموله قطعات هواپیما به کشور
وی همچنین درباره آخرین وضعیت ورود قطعه و هواپیما به کشورمان گفت: با توجه به تحریم‌هایی که در زمینه صنعت هوایی صورت گرفته و پیرو اقداماتی که برای رفع آن انجام شده، مذاکرات و قراردادهایی بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده این قطعات انجام شده که اولین محموله‌های این قطعات را دریافت کرده‌ایم.

جهانگیریان ادامه داد: تعداد قابل ملاحظه‌ای از موتورهای هواپیماهایی که زمین‌گیر بوده‌اند و باید تعمیر می شدند، تحت چک‌های مختلف قرار گرفته‌اند و قرار است این موتورها به خارج از کشور منتقل شود و تا هفته آینده نیز به کشور باز خواهند گشت.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در طول تابستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از هواپیماهای کشور بتوانند با دریافت این قطعات لازم به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بازگردانده شوند.

اضافه شدن 6 فروند هواپیما به ناوگان از ابتدای سال
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیماهای جدید اظهار کرد: خرید هواپیماهای جدید در جریان است و ما به طور متوسط تعدادی هواپیمای جدید به ناوگانمان اضافه می کنیم ولی لزوما هواپیماهای نو نیستند و از ابتدای امسال حدود شش فروند هواپیما اضافه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • افتاده حال 0 0

    جناب ریس سازمان هواپیمایی کشوری چرا میگویید " ما به طور متوسط تعدادی هواپیمای جدید به ناوگانمان اضافه می کنیم " مگر شما مدیر شرکت های هوایی هستدید که مسئول خرید و یا اجاره هواپیما و قطعات ان هستند. مگر تعیین نرخ بلیت هواپیما و امور بازرگانی شرکتهای هوایی یا به عبارتی شناور نمودن نرخ بلیت که یک امر صرفا بازرگانی است مربوط به وظائف سازمان هواپیمایی کشوری اشت؟ در کدام یک از کشورهای دنیا بدین شکل عمل میشود؟ نام ببرید… سازمان هواپیمایی کشورری یعنی اجرای نمایندگی ICAO نطارت بر اجرای صحیح قوانین هوایی منطبق بر Annex نوزده گانه این سازمان ICAO که در راس ان اجرای دقیق مقررات ایمنی است. توصیه میشود در انجام وظائف سازمانی همانند کشورهای پیشرفته عمل شود و بگذارید امار خرید و اجاره تعداد هواپیما را مالکین ان اعلام نمایند و سازمان هواپیمایی کشوری به وظائف اصلی خود بپردازد