| کد خبر: 82883 |

◄ آشکارسازی ۳۰۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های سراسر کشور

تین نیوز| علی‌رغم رفع و اصلاح 115 نقطه حادثه خیز از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جاده های کشور، فرمانده پلیس راهور ناجا صبح امروز از شناسایی و نشانه گذاری سه هزار نقطه پرحادثه در جاده های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سردار تقی مهری در حاشیه رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 95 که صبح امروز در مجاورت حرم حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، از شناسایی سه هزار نقطه حادثه خیر در سراسر جاده های کشور خبر داد و گفت: این نقاط برای سفرهای نوروزی آشکارسازی و نسبت به ارائه هشدارهای لازم اقدام شده اند.

رئیس‌پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تمام تلاش پلیس، کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث رانندگی است، تاکید کرد: رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه استراحت کنند زیرا بیشترین آمار تصادفات در ایام نوروز مربوط به واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان است.
 
اصلاح و رفع ۱۱۵ نقطه و مقطع پرحادثه برای طرح ویژه نوروز ۹۵
البته چندی پیش داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری گفته بود که 115 نقطه و مقطع پرحادثه برای طرح ویژه نوروز 95 رفع شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: ایمن‌سازی، پاكسازی و منظر آرایی ایستگاه‌های عوارضی، به‌روز رسانی و تكمیل سیستم‌های هوشمند در آزادراه‌های پرتردد، به روزرسانی روشنایی محدوده عوارضی‌ها، توسعه سیستم پرداخت الكترونیكی (ETC)و برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی محوطه‌های كارگاهی، خاتمه عملیات عمرانی در سطح راه‌ها و حریم آنها از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین از دیگر تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز است.

معرفی نقاط حادثه‌خیز که گاهی تحت عنوان موقعیت‌های خطرناک راه شناخته می‌شود، گام اول در فرآیند مدیریت ایمنی راه است. لذا برای شناسایی نقاط خطرناک نیاز به تعاریف کمی خطر و پیش‌بینی آن است. بر همین اساس کارشناسان روش‌های شناسایی نقاط مستعد تصادف را بطور کلی به دو دسته شامل روشهای مبتنی بر اطلاعات تصادف (واکنشی) و روشصهای مبتنی بر بازرسی ایمنی (پیشگیرانه) تقسیم‌بندی کرده اند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.