| کد خبر: 67886 |

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری:

تردد از مرزهای سرو، رازی و بازرگان به روال عادی در جریان است

تین نیوز | مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با آغاز فعالیت مجدد دروازه های مرزی سرو و رازی در آذربایجان غربی عبور و مرور مسافر از طریق این دو پایانه به روال عادی در جریان است.

محمدجواد عطرچیان افزود: دولت ترکیه به علت ایجاد ناامنی از 2 ماه پیش منطقه مرزی کاپی کوی (رازی)و اسن دره (سرو) را تعطیل کرد و در نتیجه فعالیت این مرزها نیز تعطیل شد.

وی با بیان اینکه فعالیت مرزهای یادشده بار دیگر روزهای 28 و 29 مهرماه آغاز شده است، اظهار داشت: از زمان بازگشایی این دو مرز روزانه 40 نا 50 دستگاه کامیون ترک از طریق پایانه سرو وارد خاک ایران می شوند.

مدیرکل ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری اضافه کرد: با آغاز فعالیت مرز رازی هم اکنون اتباع دو کشور از طریق این پایانه بدون هیچ مشکلی تردد می کنند، هرچند بیشترین تردد به صورت پیاده و یا با خودروهای سواری انجام می شود.

عطرچیان با اشاره به تردد کامیونهای ایرانی و ترکیه ای از طریق مرز بازرگان، گفت: در حال حاضر روزانه 700 تا 800 دستگاه کامیون از پایانه مرزی بازرگان تردد می کنند و عبور و مرور کامیونهای ترکیه، ایران و سایر اتباع کشورهای منطقه از طریق این پایانه روال عادی دارد.

مرز رازی در 65 کیلومتری شهرستان خوی قرار دارد و ترکیه اواخر شهریورماه به دلیل ناامنی ها در این کشور این مرز را از سمت خود بست و این انسداد تا روز 28 مهر ادامه داشت تا آنکه طرف ترک دوباره مرز کاپی کوی را به طور کامل فعال کرد.

مرز سرو (اسن دره)نیز در 60 کیلومتری ارومیه قرار دارد که اواخر شهریور از سوی دولت ترکیه بسته و از روز 29 مهر سال جاری بر روی مسافران پیاده باز شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.