| کد خبر: 249795 |

رئیس سازمان امداد و نجات کشور خبر داد:

۱۳ هزار امدادگر، آماده مقابله با برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ایجاد پست های موقت در ۱۰۰ گردنه خطرناک کشور برای پشتیبانی از پایگاه های جاده ای در طرح امداد زمستانه و مشارکت ۱۳ هزار امدادگر در این طرح خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان امداد و نجات کشور از ایجاد پست‌های موقت در ۱۰۰ گردنه خطرناک کشور برای پشتیبانی از پایگاه‌های جاده‌ای در طرح امداد زمستانه و مشارکت ۱۳ هزار امدادگر در این طرح خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با اشاره به آغاز طرح امداد زمستانه از ۲۳ آذر، اظهارداشت: طرح امداد زمستانه مانند سال‌های گذشته برای امدادرسانی در جاده‌های کشور قبل از آغاز فصل زمستان شروع می‌شود.

ولی‌پور با اشاره به فعالیت ۵۷۵ پایگاه ثابت و ۱۰۰ پست موقت در گردنه‌های خطرناک و در طول طرح زمستانه افزود: ۴۶۴ شعبه و دفتر نمایندگی، ۳۰۵ مرکز پشتیبانی امدادی، ۳۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، ۳۵ مرکز آنست و ۲۲ مرکز امداد هوایی در این طرح شرکت می‌کنند که در مجموع یکهزار و ۵۳۳ مرکز امدادی و پایگاهی را شامل می‌شود.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات کشور، در این طرح بیش از سه هزار و ۵۰۵ خودرو عملیاتی شامل یکهزار و ۶۳ دستگاه آمبولانس، یکهزار و ۲۷۰ خودروی امدادی، ۱۹ اتوبوس امدادی، ۴۵۶ خودروی نجات، ۵۰ خودروی ویژه عملیات، ۱۱ خودروی فرماندهی عملیات، ۴۸۰ موتورسیکلت امدادی، ۱۲۲ موتورلانس و ۱۹ فروند بالگرد شرکت می‌کنند.

ولی‌پور با اشاره به حضور ۱۳ هزار امدادگر، افزود: چهار هزار و ۵۰۰ تیم عملیاتی فعال، ۳۱ تیم واکنش سریع، ۲۲ هزار داوطلب تخصصی امداد و نجات، سه هزار و ۴۰۰ نیروی عملیاتی تخصصی کادر، در این طرح حضور دارند.

وی یک از معضلات امدادرسانی به افراد در راه مانده را نبود علائم و نشانه‌های رانندگی در جاده‌ها و تونل‌ها دانست و افزود: همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از رانندگانی که در راه مانده‌اند، ندانند در کجا هستند؛ بنابراین نتوانند محل دقیق خود را به ما بگویند و این مسئله باعث کند شدن امدادرسانی می‌شود.

ولی‌پور یکی دیگر از مشکلات پیشرو برای امدادرسانی را خاموش بودن روشنایی جاده‌ها دانست و تاکید کرد که این مشکلات با سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مربوطه مطرح شده است و به زودی حل می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.