| کد خبر: 245896 |

◄ ۴۵۰۰ مورد کنترل ناوگان مسافربری جاده ای استان کرمان

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از کنترل و نظارت بیش از ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده ای قبل از حرکت ناوگان و آغاز سفر در محل پایانه های مسافربری حوزه شمال استان خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از کنترل و نظارت بیش از ۴۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده ای قبل از حرکت ناوگان و آغاز سفر در محل پایانه های مسافربری حوزه شمال استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سهند شفق ۲۴ مردادماه با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر تعداد ۸۷۵ دستگاه ناوگان اتوبوسی، ۱۳۴۵ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۲۳۱۶ دستگاه سواری کرایه بین شهری در استان کرمان کار جابه جایی مسافر را انجام می دهند.

وی افزود: به منظور افزایش ضریب ایمنی ناوگان مسافر، بیش از  ۴۵۰۰ دستگاه از این وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ مردادماه جاری مورد کنترل و نظارت فنی قرار گرفتند که در این راستا تعداد ۱۲۰ مورد تخلف شناسایی و متخلفین به کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ معرفی شدند.

شفق اظهار کرد: علاوه بر این طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حاملین مواد خطرناک، اتوبوس ها، مینی بوس های برون شهری و سایر وسایل نقلیه عمومی نیز به منظور ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه در محورهای مواصلاتی، پرخطر و پر تردد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنترل های قبل از سفر و کنترل های میدانی، ناوگان مسافری از حیث رعایت موارد ایمنی مانند به همراه داشتن تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش نشانی، ترمز، لاستیک، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صدور صورت وضعیت مورد بازرسی قرار می گیرند.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان یادآور شد: اعمال نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی به عنوان بخش مهمی از وظایف این اداره کل بوده که یکی از عوامل بسیار مهم و راهکار قابل توجه جهت کاهش خسارات، مدیریت ایمنی، ترافیک جاده ای و تلفات جاده ای ناشی از سوانح رانندگی محسوب می شود .

وی در ادامه گفت: به منظور بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی و همچنین ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی های جاده ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا قرار دارد .

شفق خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی در استان در پایان جمع بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ , ۱۲ و ۱۴ استانی ارجاع داده می شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل ها رای لازم صادر شود.

رئیس اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در پایان یادآور شد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ نیز آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرهای تابستانه در استان کرمان  خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.