| کد خبر: 242578 |

◄ جابجایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از مبدا استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابجایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از مبدأ استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تین نیوز

مهرداد جهانی با اشاره به وجود ۴۸ شرکت مسافربری در سطح استان مرکزی اظهار کرد: از مجموع شرکت های موجود، در حال حاضر ۴۶ شرکت فعال بوده و یک هزار و ۷۳ دستگاه ناوگان مسافری شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه توسط حدودا دو هزار نفر راننده در سطح استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: حاصل تلاش رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه مسافری، جابجایی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر در سال گذشته بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۹ با رشد سه درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: پیش از شیوع بیماری کرونا، سالانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی جابجا می‌شدند اما طی دو سال اخیر به علت محدودیت‌های ترافیکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و استقبال کمتر مردم از حمل و نقل عمومی اکنون این رقم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تقلیل یافته است.

جهانی بیان کرد: مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به تمامی شرکت‌های مسافربری ابلاغ شده و در دستور کار قرار دارد که در همین راستا گشت‌های نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به صورت سرزده در سطح استان از پایانه‌ها و شرکت‌های مسافربری بازدید کرده و با استقرار در پاسگاه های پلیس راه در قالب طرح گشت دروازه‌ای فعالیت رانندگان را نیز کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر پذیرش مسافر با ظرفیت ۱۰۰ درصدی ناوگان و فروش بلیت صرفا پس از استعلام الکترونیکی وضعیت سلامت متقاضیان از طریق سامانه امید انجام می‌شود تا مسافرین طبق ضوابط بهداشتی سفری سلامت داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بر تسهیل و تسریع در ارائه خدمات حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی تأکید کرد و افزود: هدف متولیان و فعالان عرصه حمل و نقل مسافری ارائه خدمات مطلوب به مسافرین است که در این راستا بر اساس پیگیری های مستمر به عمل آمده برای نوسازی ناوگان، طبق ظرفیت تعیین شده، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به آدرس www.markazi.rmto.ir از اطلاعیه‌های درج شده مطلع گشته و نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.

جهانی اضافه کرد: مسافرین در صورت داشتن هرگونه نارضایتی در حین سفر، می‌توانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس حاصل کرده و نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان در حوزه مسافری برگزار شده است که بر اساس بررسی‌های انجام شده برخورد قانونی لازم بعمل آمده و در مواردی منجر به پلمب واحد صنفی متخلف یا غیرفعال کردن کارت هوشمند رانندگان شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.