| کد خبر: 239365 |

◄ سیل چقدر به راه‌های کشور آسیب زد؟

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که بیش از ۸۸۹ محور از سیل اخیر آسیب دیدند که خسارت وارد شده به راه‌های شریانی، اصلی و روستایی به ۱۸۶۱ میلیارد تومان می‌رسد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که بیش از ۸۸۹ محور از سیل اخیر آسیب دیدند که خسارت وارد شده به راه‌های شریانی، اصلی و روستایی به ۱۸۶۱ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، فرهاد مهریاری درباره آخرین وضعیت راه‌های آسیب دیده از سیل دی ماه امسال اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در بازه زمانی یکم تا ۲۵ دی ماه امسال بیشترین میزان بارش‌ها در استان‌های جنوب و غرب کشور اتفاق افتاده است. تعداد محورهای آسیب دیده ۸۸۹ محور که در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، ایرانشهر، لارستان، خراسان جنوبی، فارس، ایلام، خوزستان، لرستان و بوشهر بوده است.

وی افزود: در این میان ۱۰۴۹ کیلومتر از راه‌های شریانی، ۲۷۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی و ۱۷۹۸ دستگاه ابنیه آسیب دیدند.  ۲۶ هزار و ۴۸۲  متر مکعب ریزش برداری صورت گرفت و ۱۰۲۸ دستگاه ماشین آلات درگیر شدند. خسارات وارد شده به محورهای مذکور نیز ۱۸۶۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیشترین خسارات وارد شده به  راه‌های ایرانشهر به مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان اختصاص دارد و بعد از آن محورهای لارستان ۳۴۰ میلیارد تومان، هرمزگان ۳۳۰ میلیارد تومان، لرستان ۲۲۰ میلیارد تومان، خوزستان ۱۲۵ میلیارد تومان، کرمان جنوب ۱۲۰ میلیارد تومان، خراسان جنوبی ۸۱ میلیارد تومان، بوشهر ۳۵ میلیارد تومان، سیستان و بلوچستان ۲۵ میلیارد تومان، فارس ۲۰ میلیارد تومان و  ایلام ۱۵ میلیارد تومان خسارت دیده است.

مهریاری همچنین درباره آخرین وضعیت محورهای مسدود گفت: بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور محورهای دهگلان - حسین آباد - آزاد راه پل زال - خرم آباد، محور دالکی به برازجان، محور بندر خمیر به بندرعباس و محور بندر خمیر به بندر لنگه به عنوان محورهای شریانی مسدود هستند.   همچنین ۱۸۵ محور روستایی نیز مسدود بوده که البته تا کنون بیش از ۲۰۱ محور  روستایی، اصلی و شریانی بازگشایی شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.