| کد خبر: 239317 |

◄ جزییات بارش سنگین باران و برف در جاده‌های کشور

از امروز بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور اتفاق خواهد افتاد. بنابراین از مردم می‌خواهیم حتما تجهیزات مورد نیاز برای سفرهای زمستانی مانند زنجیر چرخ را همراه‌شان داشته باشند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی از نظر ترافیکی و نزولات جوی گفت: از امروز بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور اتفاق خواهد افتاد. بنابراین از مردم می‌خواهیم حتما تجهیزات مورد نیاز برای سفرهای زمستانی مانند زنجیر چرخ را همراه‌شان داشته باشند.

فرهاد مهریاری درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و راه‌های آسیب دیده از بارش‌ها و سیل اخیر اظهارکرد: براساس آخرین اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها دو محور دهگلان- حسین آباد و لاین جنوبی آزادراه خرم آباد- پل زال به عنوان محورهای شریانی مسدود شده که تا هفته آینده لاین جنوبی این آزادراه بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: خودروهای سبک می تواند از محور قدیم خرم آباد- پلدختر و خودروهای سنگین می تواند از محور خرم آباد- کوهدشت-پلدختر- اندیشمک تا اطلاع ثانونی به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پاسخ به سوالی درباره ریزش کوه در محور کازرون- شیراز گفت: روز گذشته به دلیل بارشهای سنگینی که داشتیم ریزش کوه در بخشهای از محور کازرون-شیراز سبب محدودیت عبور موقت شد که البته به سرعت این محور را بازگشایی کردیم.

مهریاری با بیان اینکه از فردا بارشهای متعددی خواهیم داشت و مردم باید برای سفرهای جاده ای برنامه ریزی مناسبتری انجام دهند گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در اکثر محورهای مواصلاتی از فردا و پس فردا بارشهای متعددی خواهیم داشت به گونه ای که در استان اردبیل برای امروز ۱۸ سانتیمتر، در استان کردستان ۳۵ سانتیمتر، در استان آذربایجان غربی ۴۳ سانتیمتر، در استان آذربایجان شرقی ۱۲ سانتیمترو در استان فارس  ۲۷ سانتیمتر بارش برف به صورت تجمعی پیش بینی شده است. همچنین بارش تجمعی باران در استانهای گیلان، فارس، خراسان جنوبی و هرمزگان به ترتیب ۱۶ میلیمتر، ۲۰ میلیمتر، ۳۰میلیمتر و ۴۵ میلیمتر پیش بینی شده است.  

وی تاکید کرد: مردم حتما قبل از انجام سفر از ایمن بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده لوازم موردنیاز برای سفرهای زمستانی مانند زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و از طریق سایت، اپلیکیشن و تلفن گویای ۱۴۱ از وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.