| کد خبر: 238977 |

◄ طرح نظارتی راه‌های مواصلاتی قم اجرا شد

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به منظور نظارت بر نحوه اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تجهیزات ایمنی خودرو، تناژ، نوع‌بار و همچنین مدارک ناوگان راننده، طرح کنترل دروازه‌ایی مشترک با همکاری راهداری، پلیس راه و انجمن‌های صنفی حمل کالاومسافر، درسطح راه‌های استان درحال است.

تین نیوز

معاون اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به منظور نظارت بر نحوه اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تجهیزات ایمنی خودرو، تناژ، نوع‌بار و همچنین مدارک ناوگان راننده، طرح کنترل دروازه‌ایی مشترک با همکاری راهداری، پلیس راه و انجمن‌های صنفی حمل کالاومسافر، درسطح راه‌های استان درحال است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حمید سالاری در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح فوق با حضور عوامل راهداری و حمل‌ونقل، پلیس راه و انجمن‌های صنفی ناوگان عمومی حمل‌ونقل، در سطح راه‌ها، گلوگاه‌های جاده‌ای و مقابل پاسگاه‌های پلیس راه اجرا می‌شود.

همچنین در ادامه به وظایف مهم این اکیپ اشاره و افزود: طی این طرح که به صورت مستمر و درتمامی وقت‌های شبانه روز، اجرا می شود، بر حُسن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تجهیزات ایمنی خودرو، مدارک راننده و ناوگان نظارت می‌شود.

وی از دیگر موارد موضوعه‌ایی که در طرح کنترل دروازه‌ایی مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرند به کنترل تناژ بار در ناوگان عمومی حمل کالا اشاره و تاکید کرد: مهار بار، نوع کالای حمل شده، چگونگی حمل مواد خطرناک مطابق آیین نامه‌های موضوعه  مورد بررسی قرار می‌گیرند.

سالاری حمل بار تجاری با ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر را در زمره موارد تخلف دانست و یادآور شد: صدور بارنامه صوری، فاقد کد ملی، صدور صورت وضعیت فاقد مهر مدیر فنی از دیگر موارد تخلفی است که درصورت مشاهده به برخورد و اعمال قانون اقدام خواهد شد.

معاون راهداری قم ضمن تاکید مجدد بر اِعمال صریح قانون با تخلف‌های صورت گرفته اظهار داشت: اعمال قانون متناسب با نوع تخلف صورت گرفته خواهد بود و تشخیص این امر با نهادهای رسیدگی کمیسیون‌های رسیدگی به تخلف‌های ناوگان، رانندگان، شرکت‌ها و مالکان ناوگان در هر استان خواهد بود.

 سالاری ضمن ابراز خرسندی از رونق نسبی در ناوگان عمومی حمل مسافر و دیگر مشاغل مرتبط از جمله مجتمع های خدماتی بین راهی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به دلیل جهش‌های متعدد، به یک پدیده غیرقابل پیش بینی تبدیل شده که نباید با غفلت از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، موجبات صعود مخرب آن را در فراگیری گسترده فراهم آوریم‌.

 در پایان به شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها اشاره و یادآور شد: کاربران جاده‌ای و دیگر هموطنان گرامی، در صورت مشاهده هرنوع تخلف مرتبط با ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافر می‌توانند جهت اطلاع، با شماره اعلامی مذکور که در تمامی شبانه‌ روز آماده پاسخ‌گویی به مراجعه‌های تلفنی است، تماس بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.