| کد خبر: 236012 |

◄ ۶۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه های کشور

به گفته رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای اینکه این راه‌ها را با کیفیت مطلوب نگهداری و تحویل نسل آینده بدهیم در مجموع به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد، گفت: برای اینکه این راه‌ها را با کیفیت مطلوب نگهداری و تحویل نسل آینده بدهیم در مجموع به ۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پل گروس شهرستان صحنه که در روستای علی‌آباد گروس با حضور استاندار کرمانشاه و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: از این مبلغ در ۶ ماه اول امسال چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به استان‌ها تخصیص داده شده که تا پایان سال به هفت هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی مبلغ هزینه شده برای نگهداری راه‌ها در سال گذشته را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: امروز بر اساس استانداردهای جهانی باید حدود ۶ درصد قیمت روز راه‌ها صرف نگهداری آن شود و لازم به ذکر است که ارزش راه‌های کشور تا به امروز به یک هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

سیل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در کشور خسارت به بار آورد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل در سال های ۹۸ و ۹۹ و کمبود اعتبار و بودجه سازمان راهداری گفت: سیل در چند استان کشور از جمله کرمانشاه در آن زمان سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بار آورد که از این مبلغ سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را متقبل شد و با تشکیل قرارگاه سیلی که تشکیل شد توانستیم چند ماه گذشته همه پروژه های مربوط به سیل را جمع‌بندی کنیم.

امانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راهداری در کشور گفت: سالانه حدود ۳۵ نفر از راهداران کشور در جاده‌ها و حین ماموریت جان خودشان را از دست می‌دهند و این در حالی است که پرسنل راهداری با مشکلات عدیده معیشتی مواجه هستند و برخی از آنها سه ماه حقوق نگرفتند که باید بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهره برداری از پل«گروس» در شهرستان صحنه با ۱۲میلیارد تومان اعتبار

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همدلی و همراهی مردم و مسئولان و تسکین آلام مردم در زمان بحران را بسیار مهم توصیف کرد و ادامه داد: راهدارخانه بیستون برای بازسازی، پایداری و دِمونتاژ کردن پل های غرب کشور انتخاب شده است که علاوه بر ارائه خدمات به کرمانشاه می تواند برای غرب کشور هم مفید باشد که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

وی هدف تحریم‌های ظالمانه دشمن را زمین‌گیر کردن صادرات دانست و گفت: سال گذشته از طریق ۲۳ مرز رسمی در کشور توانستیم حدود ۵۰۲ میلیون تن کالا را صادر کنیم که افزایش ۱۰ درصدی را شاهد بودیم و از طریق همین مرزها سیاست تحریمی دشمن هم با شکست مواجه شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.