| کد خبر: 235996 |

◄ بهره برداری از پل«گروس» در شهرستان صحنه با ۱۲میلیارد تومان اعتبار

پل «گروس» روستای علی‌آباد گروس در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

کرمانشاه-پل «گروس» روستای علی‌آباد گروس در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صحنه که راه ارتباطی ۲۶ روستا را در ۲ طرف رودخانه به هم وصل می‌کند، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در این مراسم گفت: این پل دارای ۲ دهانه ۳۹ متری با یک پایه میانی و عرشه فلزی طراحی شده و در جریان احداث، خاکریز انحرافی آب به طول ۱۶۵ متر انجام شده است.

«فریبرز کرمی» افزود: همچنین حفاری ۲ عدد شمع به طول تجمیعی ۳۵۵ متر، خاک‌برداری به حجم ۵۵ هزار متر مکعب، خاک‌ریزی به حجم ۲۵ هزار متر مکعب و احداث واریانت مسیر به طول ۳۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده برای تکمیل پل گروس بوده است.

وی اظهار داشت: طول پل قدیمی که روی رودخانه گاماسیاب واقع شده و در سال ۱۳۵۸ ساخته شده است ، ۴۰ متر بوده است که در اثر سیل شدید بهار سال ۹۸ فرو ریخت و پس از تخریب با تلاش شبانه‌روزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به پایدارسازی بخشی از آن اقدام شد.

کرمی با بیان اینکه از ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده برای این طرح اکنون هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پیمانکار پروژه بدهکار هستیم از معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه خواست این میزان بدهی را تامین کنند.

فرماندار شهرستان صحنه نیز در این مراسم با قدردانی از دستگاه های مرتبط در بازسازی این پل، گفت: حضور به موقع استاندار و مسوولان استان در هنگام تخریب پل براثر بارندگی در بهار سال ۹۸ موجب دلگرمی مردم شده بود که جای قدردانی دارد.

«علیرضا حیدری» با بیان اینکه سیل سال ۹۸ به برخی از نقاط این شهرستان از جمله اراضی کشاورزی و باغات خسارت وارد کرد، افزود: بخشی از این خسارات در قالب تسهیلات ارزان قیمت و کمک های بلاعوض جبران شد.

فرماندار صحنه در ادامه خواسته مردم منطقه را آسفالت پنج کیلومتر راه روستایی عنوان کرد و گفت: این پنج کیلومتر راه روستایی در دسترسی به امام زاده و زیارت اهل قبور برای مردم منطقه مهم است و خواشمندیم نسبت به تامین اعتبار آن اقدام شود.

شهرستان صحنه با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.